Registre ale abonaţilor
Începând cu 25 februarie 2012, la încheierea contractului ai posibilitatea să alegi dacă datele tale cu caracter personal vor fi sau sau nu incluse în registre ale abonaţilor (carte cu numere de telefon, aplicaţii online etc.). Contractul va conţine datele tale de identificare care se vor regăsi în registre ale abonaţilor, în cazul în care ai optat pentru acest lucru.
Verifică ce conţine contractual tău! Dacă ai încheiat un contract pe 25 februarie 2012 sau după această dată şi nu ai o clauză referitoare la dreptul tău de a opta pentru includerea/neincluderea datelor tale în registre ale abonaţilor, poti apela la institutiile abilitate pe acest segment.
Baze de date ale datornicilor
De regulă, prin contractele pe care le încheie cu abonaţii săi furnizorii de telefonie îşi rezervă dreptul de a transmite datele abonaţilor unor firme de recuperare a debitelor sau de a le introduce într-o bază de date, în cazul în care abonaţii înregistează datorii (de exemplu, Preventel).
Astfel de situaţii vizează modul în care furnizorii prelucrează datele cu caracter personal ale abonaţilor lor.
InfoCons – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro ), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.
Sursa : ANCOM