Parlamentul European
Europarlamentar
Rovana Plumb
Sărbătorim anul acesta 20 de ani de la înființarea Asociației InfoCons – Organizație pentru Protecția Consumatorilor, structura menita să vină în întâmpinarea nevoilor de protecție a consumatorului din România.
Aniversăm, așadar, 20 de ani de când InfoCons apără consumatorii împotriva riscurilor de a achiziționa și folosi produse de calitate îndoielnică, informează consumatorii despre produsele care le-ar putea pune în pericol sănătatea, încurajează consumatorii să aibă dreptul de a alege, stimulează competiția loială și rezolvă sesizările cetățenilor consumatori din România.
În calitate de fost Președinte și fondator al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), în anul 2001 (organ de specialitate al administrației publice centrale din România, cu personalitate juridică, aflat în subordinea Guvernului), am contribuit la recunoașterea ANPC ca fiind instituția responsabilă din România pentru supravegherea pieței produselor și serviciilor, precum și protecția consumatorilor de către Comisia Europeană, găsind întotdeauna în Asociația InfoCons un colaborator loial și un sprijin real pentru efortul nostru comun în folosul cetățenilor.
Protecția consumatorilor joacă un rol esențial în protejarea bunăstării și intereselor consumatorilor prin educație, mobilizare și reprezentare. Totodată, instrumentul protecției consumatorilor asigură că, în general, consumatorii iau decizii în cunoștință de cauză cu privire la alegerile lor și au acces la mecanisme eficiente de protecție și despăgubire.
Încrederea consumatorilor într-o piață unică europeană puternică care promovează libera circulație a mărfurilor și serviciilor peste granițele naționale, este extrem de importantă pentru depășirea consecințelor economice ale multiplelor crize cu care ne confruntăm: sanitară, economică și de securitate. Standardele pe care trebuie să le îndeplinească mărfurile din magazinele UE sunt printre cele mai stricte din lume, atât din punct de vedere al calității, cât și al siguranței.
Activitatea Asociației InfoCons trebuie să continue să asigure protejarea consumatorilor, o mai bună aplicare a legislației existente privind consumatorii, o promovare a consumului durabil, precum și să gestioneze provocările digitale și ecologice actuale.
Asociația InfoCons trebuie să ducă mai departe eforturile sale pentru o mai bună informare și protecție a consumatorilor, pentru a ne asigura că cetățenii pot avea încredere în bunurile și serviciile disponibile pe piața noastră națională și europeană.