InfoCons lanseaza linia rosie de urgenta ‘’ Ia atitudine ‘’ si vine în sprijinul consumatorilor din România, în special în această perioadă dificilă și pune la dispoziția acestora numărul 021-9615 număr cu tarif normal în rețeaua Telekom apelabil din toate rețelele, numar dedicat consumatorilor care constata ca nu sunt indeplinite normele ce trebuie respectate de catre operatorii economici odata cu redeschiderea incepand cu data de 1 Septembrie a diverselor spatii precum: restaurante, cafenele, cinematografe, teatre, muzee, biblioteci, librarii, organizarea de evenimente private in spatii inchise, cursuri de instruire si workshopuri pentru adulti.
La acest număr consumatorii pot solicita consiliere, informare și pot depune o sesizare în acest domeniu din perspectiva protecției consumatorilor.
Mișcarea de Protecția consumatorilor – este alături de cei care întâmpină probleme cu respectarea normelor ce trebuie puse in aplicare de catre operatorii economici, norme care daca nu sunt aplicate in conformitate cu legislatia in vigoare pot aduce atingeri sanatatii acestora.
Toți consumatorii care intâmpină probleme sau au nevoie de consiliere în acest domeniu pot accesa totodată și numărul de Whatsapp: 0732.008.969 direct la adresa de e-mail: urgente@protectia-consumatorilor.ro sau în scris la C.P 38, O.P. 53 sector 4, București.
Drepturile fundamentale ale consumatorilor:
- de a fi protejați împotriva riscului de a achiziționa un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea să le prejudicieze viața, sănătatea sau securitatea ori să le aducă atingere drepturilor și intereselor legitime;
- de a fi informați complet, corect și precis, asupra caracteristicilor esențiale ale produselor și serviciilor, astfel încât decizia pe care o adoptă în legătură cu acestea să corespundă cât mai bine nevoilor lor, precum și de a fi educați în calitatea lor de consumatori;
- de a avea acces la piețe care le asigură o gamă variată de produse și servicii de calitate;
- de a fi despăgubiți în mod real și corespunzător pentru pagubele generate de calitatea necorespunzătoare a produselor și serviciilor, folosind în acest scop mijloace prevăzute de lege;)
- de a se organiza în asociații ale consumatorilor, în scopul apărării drepturilor și intereselor lor;
- de a refuza încheierea contractelor care cuprind clauze abuzive, conform prevederilor legale în vigoare;
- de a nu li se interzice de către un operator economic să obțină un beneficiu prevăzut în mod expres de lege.
- Se interzice refuzul vânzării unui produs sau prestării unui serviciu către un consumator fără un motiv justificat conform prevederilor legale în vigoare.
`Un consumator cu atitudine înseamnă cu adevărat un consumator european care nu stă și doar observă și se și implică activ.Daca dorim sa luam masa in oras sau sa vizionam un film la cinematograf in siguranta, trebuie sa ne asiguram ca operatorii economici aplica cu strictete normele emise pentru a nu ne pune viata in pericol. Consumatorii trebuie sa se simta in siguranta atunci cand participa la astfel de activitati si sa fie siguri ca drepturile le sunt respectate. Este necesar să luăm atitudine, să depunem o sesizare pentru ca generațiile următoare să nu mai pățească ce am pățit noi. InfoCons este alături de consumatorii care întâmpină dificultăți in special in aceasta perioada dificila si ar trebui să fim cu toții mai atenți, mai responsabili și mai ales să adoptăm o9atitudine!`