Medicamente pe bază de rețetă în străinătate: costuri și rambursare

Când cumpărați în străinătate medicamente pentru care aveți rețetă de la medic, s-ar putea să trebuiască să plătiți pe loc suma integrală, chiar dacă în țara de origine situația este diferită. Dacă aveți dreptul la rambursarea costurilor, puteți înainta o cerere casei dvs. de asigurări de sănătate, la întoarcerea în țară.

Acest lucru depinde de asigurarea dvs. medicală și de normele din țara în care vă aflați în vizită.

Utilizarea CEASS la farmacie

Cardul european de asigurări sociale de sănătate (CEASS) vă dă dreptul de a primi tratamentul necesar, beneficiind de aceleași drepturi la asistență medicală ca și cetățenii asigurați în țara pe care o vizitați. Dacă aveți o rețetă eliberată de un medic din țara în care vă aflați, trebuie să o prezentați la farmacie împreună cu CEASS.

Aceasta înseamnă că veți plăti aceeași sumă ca și o persoană care este asigurată și locuiește în țara respectivă. În unele țări din UE este posibil să nu plătiți nimic, în timp ce în altele va trebui să achitați o anumită parte din costul medicamentelor.

Citește și:

-Plăți și rambursări la farmacie

Nu dispuneți de un CEASS sau aveți o rețetă care se poate utiliza la nivel transfrontalier

Cel mai probabil, va trebui să achitați costul integral al medicamentelor eliberate pe bază de rețetă, dacă:

  • nu aveți un CEASS sau ați uitat să îl luați cu dumneavoastră în străinătate, sau
  • aveți asigurare privată de călătorie și
  • aveți o rețetă medicală din altă țară a UE (prescripție transfrontalieră).

Asigurați-vă că primiți factura de la farmacie. La întoarcerea în țară, veți putea să solicitați rambursarea costurilor de la casa de asigurări de sănătate.

Sursa: Europa.eu

Citește și:

– Achiziții transfrontaliere în UE fără probleme.

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal