InfoCons Protecția Consumatorilor : Putem deveni dependenți de alimentele ultraprocesate ? Răspunsul doamnei Prof .Dr. Ing. Nastasia Belc

InfoCons Protecția Consumatorilor : Putem deveni dependenți de alimentele ultraprocesate ? Răspunsul doamnei Prof .Dr. Ing. Nastasia Belc
InfoCons Protecția Consumatorilor : Putem deveni dependenți de alimentele ultraprocesate ?
Răspunsul doamnei Prof .Dr. Ing. Nastasia Belc

 

Sunt alimentele ultraprocesate bogate în sare și zahăr pe placul creierului ? Putem vorbi despre o adicție ?

Dna. Prof .Dr. Ing. Nastasia Belc – „ Cu siguranță, zaharurile duc la adicție. Este un lucru știut acesta. Inclusiv pâinea, având glucide. În general, tot ce este dulce duce la adicție. La începutul anilor ’90, când am călătorit pentru prima dată în străinătate, am fost uimită de cât de dulce era înghețata în Italia, față de înghetata din România. Și părea atât de dulce, încât nu mai simțeam aroma.

Citește și : InfoCons Protecția Consumatorilor de Proprietate Intelectuală te informează despre Durata de Protecție a Drepturilor de Autor

 

Consumatorii sunt cei care cer mai dulce și atunci industria trebuie să se adapteze. Și în cazul sării este la fel. De ce mâncăm mai multă, de aceea simțim nevoia să adăugăm mai multă sare. Obiceiurile se formează, se modelează în timp.

 

Citește și : Fii un Exemplu Protecția Mediului : Consolidarea Guvernanței pentru Dezvoltare Durabilă în România – InfoCons Protecția Consumatorului

Strategii de reducere a sării și zahărului din alimente au apărut pentru prima oară în 2003, la nivel european. În Suedia s-a identificat o incidență mare de boli cardiovasculare, din cauza faptului că ei conservau peștele cu sare și au dorit să schimbe ceva. Și atunci a apărut dorința de a se implementa la nivel european aceste strategii de diminuare a cantității de sare și zahăr. Și acum, după 20 de ani, discutăm despre același lucru, deoarece nu se pot scădea brusc aceste ingrediente. Oamenii ar trebui să se obișnuiască în timp, treptat, cu schimbările. ”

Citește și : Informare privind efectele caniculei asupra sănătății – InfoCons Protecția Consumatorilor te ajută să te protejezi
Citiți AICI întregul interviu acordat de către Doamna Dr. Prof. Dr. Ing. Nastasia Belc  pentru InfoCons Protecția Consumatorilor

 

InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și  Strategiilor  membră cu drepturi  depline în Organizația Mondială  Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având   Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129 , sector 4, tel: 021/319.32.66 , mail : secretariat@infocons.ro ,  Protecția Consumatorului ,   Protecția Consumatorilor ,  Proprietate Intelectuală ,  Consumers Protection , Consumer Protection , Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă ,   Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte  , Telefonul Consumatorului ,  Telefonul Consumatorilor , Protecția Mediului , Alege Bine , Citește Eticheta , Ia Atitudine , Sănătate , Incredere , Trust , Sorin Mierlea , Cybersecurity , Securitate Cibernetică , Alimente ultraprocesate , Zahăr , Sare , Grăsimi , Interviu , Nastasia Belc

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și