InfoCons protecția consumatorilor de gaze naturale : Fără încredere, nu există piață liberă funcțională de gaze și electricitate

InfoCons protecția consumatorilor de gaze naturale : Fără încredere, nu există piață liberă funcțională de gaze și electricitate

 

Libertatea și libera alegere sunt tendințe naturale ale omului. Dar acestea necesită încredereÎncrederea clienților în capacitățile lor –  în lipsa unor cunoștințe minime specifice despre piața de energie și gaze, se naște ideea că un client nu poate să achiziționeze singur gaze și altcineva trebuie să aleagă furnizorii, să negocieze contractele, să urmărească modul de derulare etc.

Încrederea în furnizori – comportamentul unor furnizori de gaze și electricitate în perioada în care piața a fost liberalizată, nesancționați de instituții și fără a exista metode vizibile de a corecta abuzurile asupra clientului (faptul că un furnizor primește o amendă, iar clientul nu  simte că lui îi este corectat abuzul la care a fost supus, nu aduce acestuia nici o satisfacție) a zdruncinat puternic încrederea în furnizori. Dar cea mai gravă abordare este legată de modul în care reprezentanții unor instituții care trebuie să organizeze și să asigure funcționarea pieței de gaze și electricitate aduc acuze la modul general tuturor furnizorilor, afectând puternic și ireversibil încrederea în piața liberă, dar mai ales transmițând un puternic semnal de neputință instituțională.

InfoCons protectia consumatorilor de energie electrica : Certificarea calitatii de prosumator

 

Încrederea în instituții – lipsa vizibilității rezultatelor acțiunilor instituțiilor care au rolul de a organiza, de a asigura funcționarea pieței și de a sancționa abaterile, determină lipsa încrederii clienților în aceste instituții (ANRE, Consiliul Concurenței, ANPC).

Toate elementele descrise anterior au redus la minim încrederea în funcționarea pieței aspect care va fi cu greu schimbat în viitor și fără de care nu vom avea o piață funcțională de gaze și energie. Un element important al încrederii în funcționarea pieței este legat de lipsa unei entități de Soluționare Alternativă a Litigiilor din contractele de gaze și energie electrică, care să funcționeze activ și eficient, și care să ofere Ghișeul Unic al Pieței de Gaze și Energie, un loc unde multitudinea de clienți debusolați de neînțelegerea contractelor și facturilor, dar mai ales de fake-news-urile, uneori induse chiar de reprezentanți ai statului din considerente populiste, pot să primescă consiliere și mai ales să beneficieze de mediere în relația cu furnizorii.

Semnat : Departamentul InfoCons de energie electrica si gaze naturale 

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal