InfoCons Protecția Consumatorilor de Asigurare te informează despre Asigurarea de Răspundere Civilă Auto

InfoCons Protecția Consumatorilor de Asigurare te informează despre Asigurarea de Răspundere Civilă Auto

InfoCons Protecția Consumatorilor te asigură : Știai că o masă de sărbătoare poate avea peste 100 E-uri , până la 159 g de zaharuri și 29.41 g de sare ? Mănânci Bine, Trăiești Bine cu Aplicația de Protecția Consumatorilor InfoCons de Ziua Mondială a Alimentației

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează : Ce faceți dacă sunteți implicat într-un accident ?

  • În cazul unui accident ușor, fără persoane vătămate și cu doar 2 vehicule implicate, puteți să completați formularul Constatare amiabilă de accident, acesta fiind semnat de ambii conducători auto/moto implicați în accident, fiecare păstrând un exemplar
  • În cazul unui accident ușor, fără persoane vătămate, cu mai mult de 2 vehicule implicate sau atunci când cei doi conducători auto/moto implicați nu doresc să completeze formularul Constatare amiabilă de accident, va trebui să sesizați în termen de 24 de ore secția de poliție pe raza căreia s-a produs
  • În cazul nefericit în care există persoane vătămate, va trebui să anunțați imediat Poliția la numărul de telefon 112 și să nu părăsiți locul accidentului până la venirea
  • Dacă vehiculul dumneavoastră a fost avariat (a suferit o daună) în urma unui accident provocat de un alt vehicul, cel vinovat de accident trebuie să vă înmâneze o copie a asigurării (poliţei) RCA, a certificatului de înmatriculare a vehiculului, a cărții de identitate a vehiculului, a permisului de conducere. Se poate întâmpla ca șoferul vinovat să nu dețină o copie a asigurării (poliței) RCA sau după celelalte documentele de identificare menționate anterior, caz în care vă recomandăm să le fotografiaţi cu telefonul mobil. Puteți să realizaţi și câteva fotografii la locul accidentului imediat după producerea acestuia.

InfoCons Protecția Consumatorilor te asigură : InfoCons te informează : În 5 zile, ANPC ( Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor ) a verificat peste 1.700 de operatori economici la nivel național

  • Dacă propria asigurare RCA are clauza de decontare directă, vă puteți adresa și propriului asigurător
  • În cazul unui accident în România provocat de un vehicul neasigurat, trebuie să vă adresați
  • În cazul în care aveți un accident în România produs de un vehicul înmatriculat în străinătate, trebuie să vă adresați corespondentului desemnat în România al asigurătorului RCA al vehiculului respectiv sau BAAR (www.baar.ro) dacă nu cunoașteți
  • Vă puteți adresa oricărei unităţi teritoriale a asigurătorului RCA pentru avizarea și deschiderea dosarului de daună.
  • Pentru a deschide dosarul de daună sunt necesare următoarele documente în copie sau original, după caz: procesul-verbal și autorizaţia de reparaţie eliberate de Poliţie sau formularul Constatare amiabilă de accident completat de ambii conducători auto implicaţi în accident, documentele vehiculului dumneavoastră (certificat de înmatriculare, carte de identitate a vehiculului), permisul dumneavoastră de conducere, asigurarea RCA și celelalte documente ale vehiculului condus de persoana vinovată menționate la punctul 4 de mai sus, alte documente dacă sunt necesare.

InfoCons Protecția Consumatorilor te asigură : Dezvoltarea entităților de Solutionare Alternativa a Litigiilor (SAL) la nivel European – InfoCons protectia consumatorilor te informeaza

  • În baza asigurării RCA a vehiculului dumneavoastră, nu se acordă despăgubiri pentru avarii produse acestuia (pentru aceasta, puteţi să încheiaţi o asigurare facultativă CASCO).
  • Dacă vehiculul nu se poate deplasa, aveţi posibilitatea de a solicita asigurătorului prezentarea unui inspector constatator la locul unde vehiculul avariat se află, pentru a realiza constatarea prejudiciului (fotografii) și întocmirea procesului-verbal de constatare a daunei care ține loc de document de intrare în reparație. Prezența inspectorului constatator se va face în termen de 3 zile lucrătoare de la data solicitării sau la o altă dată ulterioară convenită de comun acord.
  • Procesul-verbal de constatare a daunei întocmit de inspectorul constatator prevede avariile constatate și soluțiile tehnice propuse inițial și se semnează de acesta și de dumneavoastră.
  • Pentru efectuarea reparaţiei, trebuie să vă adresați unei unități reparatoare autorizată de Registrul Auto Român (RAR). Soluțiile tehnice de remediere a avariilor sunt stabilite în acord cu documentația tehnică din manualul de reparație al producătorului auto. Dacă la demontarea părţilor avariate se constată existenţa unor avarii suplimentare celor constatate inițial, unitatea reparatoare (service) va solicita o constatare suplimentară (reconstatare) asigurătorului.
  • După finalizarea procesului de constatare de către asigurătorul RCA a tuturor avariilor existente, unitatea reparatoare (service-ul) emite devizul de reparaţie și îl comunică asigurătorului. După finalizarea reparaţiei, unitatea service emite factura de reparaţie care se va depune la asigurător.

InfoCons Protecția Consumatorilor te asigură : InfoCons Protecția Consumatorilor de Asigurare te informează despre asigurarea medicală de călătorie

  • După finalizarea reparațiilor și facturarea costurilor cu acestea, puteți depune cerere de despăgubire la asigurătorul RCA. Acesta are obligația ca în termen de cel mult 30 de zile să vă răspundă, formulând în scris o ofertă de despăgubire justificată. Dacă nu o face, trebuie să vă comunice în scris cauzele pentru care nu a aprobat, în totalitate sau parţial, pretenţiile de despăgubire. Dacă în 30 de zile asigurătorul RCA nu a respins pretențiile de despăgubire și nu a comunicat motivele respingerii, acesta este obligat să facă plata despăgubirii la niveul prevăzut în devizul de reparație/factură.
  • Despăgubirea trebuie plătită de către societatea de asigurări în termen de 10 zile de la data acceptării de către dumneavoastră a ofertei de despăgubire înaintată de asigurătorul RCA conform celor menționate la punctul anterior sau în acord cu prevederile legale în vigoare. Dacă nu sunteți mulțumit de despăgubirea primită, puteți transmite o petiție (sesizare, plângere) la asigurător și/sau la ASF sau puteți apela la procedura concilierii în fața SAL-Fin sau la instanța judecătorească.
  • Dacă asigurătorul RCA nu respectă prevederile legale sau și le îndeplinește parţial, acesta este obligat la achitarea de penalități în conformitate cu legislația în vigoare.

InfoCons Protecția Consumatorilor te asigură : Asigură-te că alegi bine cu InfoCons ! Crenvursti de pui cu până la 10 aditivi alimentari și cu până la 24 % grăsime

 

Sursa : Autoritatea de Supraveghere Financiară ( ASF )

Semnătura : Departamentul InfoCons de Asigurare

 

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și