Dacă aveţi nevoie de medic sau de tratament spitalicesc pe durata unei călătorii în altă ţară din UE, cardul european de asigurări sociale de sănătate va simplifica procedurile administrative şi de rambursare în cazul sistemului public de sănătate.

Nu uitaţi că sistemele medicale şi de asigurări sociale diferă de la o ţară a UE la alta. Dacă în unele ţări va trebui să plătiţi consultaţia şi tratamentul, în altele nu se fac plăţi directe. Puteți obține informații despre sistemul național al țării pe care o vizitațion-line, de la o instituție națională, de la un punct național de contact sau prin intermediul aplicației pentru smartphone.

Cardul este acceptat doar de medicii şi spitalele afiliate sistemului public de sănătate – sistemul privat nu este acoperit! Dacă beneficiaţi de tratament în sistemul privat, aţi putea avea posibilitatea de a solicita rambursarea costurilor când vă întoarceţi acasă. Verificaţi-vă mai întâi drepturile, pentru că normele în materie de rambursare pot fi diferite!

Caz real

Asiguraţi-vă că sunteţi tratat în sistemul public de sănătate

Ewa avea piciorul rupt când a plecat într-o călătorie de afaceri în altă ţară din UE. Pentru că avea dureri, s-a hotărât să meargă la medic. La întoarcerea acasă a primit factura şi a constatat că aceasta nu este acoperită de cardul european de asigurări de sănătate, pentru că medicul o tratase ca pe un pacient din sistemul privat. Ewa a solicitat rambursarea costurilor de către casa de asigurări de sănătate, dar nu a primit decât o parte din bani, întrucât costul tratamentului din străinătate fusese mai ridicat decât cel al tratamentului pe care l-ar fi putut primi acasă.

Sursa: europa.eu

InfoCons – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro ), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.

FII INFORMAT! IA ATITUDINE! – 0219615

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal