InfoCons energie electrica : Cum pot fi obtinute informatii legate de facturile neachitate sau neprimite la energia electrica

InfoCons energie electrica : Cum pot fi obtinute informatii legate de facturile neachitate sau neprimite la energia electrica

 

Orice informație privind factura de energie electrică/gaze naturale poate fi solicitată prin apelarea serviciului Call Center (la numărul afișat pe factură), în scris (la adresa de e-mail afișată pe factură, prin email, site, prin poștă/fax), sau prin prezentare la ghișeul de relații cu clienții.

InfoCons protectia consumatorilor de energie electrica : Se poate emite o singură factură pentru mai multe locuri de consum ?

Pentru clienții casnici, factura se emite pentru fiecare loc de consum, iar pentru clienții noncasnici se poate emite o singură factură pentru unul sau mai multe locuri de consum.

InfoCons protectia consumatorilor de cyber security te informeaza : Cum îți poți recupera contul de Instagram ?! InfoCons protectia consumatorilor de securitate cibernetica cybersecurity

InfoCons protectia consumatorului de energie electrica  – Factura de energie electrică cuprinde cel puţin următoarele informaţii:

– seria, numărul şi data emiterii facturii – sunt elementele de identificare ale facturii

– datele de identificare și de contact ale furnizorului, inclusiv o linie telefonică de asistență pentru clienți, o adresă de e-mail și o trimitere către un formular online care să permită înregistrarea automată a solicitării, precum şi datele de contact ale punctului unic de contact pus la dispoziţie de furnizor.

– codul de client atribuit de furnizor – un cod unic atribuit fiecărui client pentru identificare rapidă, necesar în crearea unui cont online.

– datele de identificare şi de contact ale clientului final – informații care permit furnizorului identificarea clientului, inclusiv adresa de corespondență, dacă aceasta este diferită de cea a locului de consum.

– data de încetare a contractului, dacă contractul este încheiat pe perioadă determinată – data la care contractul actual expiră.

– data de începere şi de sfârşit a perioadei de facturare – intervalul de timp pentru care este facturat consumul.

– cantitatea de energie electrică activă şi, după caz, reactivă facturată clientului pentru perioada de facturare – consumul de energie pentru perioada respectivă, măsurat în kWh sau, după caz, KVarh.

data scadentă a plății – termenul limită pentru achitarea facturii.

– informaţii privind obligaţiile de plată neachitate, dacă este cazul – sumele restante neplătite către furnizor.

– informaţii privind dobânzile penalizatoare pentru întârziere la plata facturii, conform contractului, dacă este cazul;

– valoarea totală de plată cu TVA, a facturii curente – suma totală de plată pentru factura respectivă.

– numărul de telefon pus la dispoziţie de către OD la care este racordat locul de consum la care clientul poate sesiza direct OD întreruperile în alimentarea cu energie electrică, precum şi alte probleme în alimentarea cu energie electrică; pentru clienţii care au încheiat contract de furnizare a energiei electrice pentru mai multe locuri de consum, racordate la reţele de distribuţie aparţinând unor operatori de distribuţie diferiţi, această informaţie va fi cuprinsă în detaliile aferente fiecărui loc de consum, iar factura va include o referinţă cu privire la locul din anexă unde pot fi găsite aceste detalii.

– intervalul de timp în care clientul poate transmite indexul autocitit, care nu poate fi mai mic de 5 zile; pentru clienţii care au încheiat un contract de furnizare pentru mai multe locuri de consum, această informaţie va fi cuprinsă în detaliile aferente fiecărui loc de consum, iar factura va include o referinţă cu privire la locul din anexă unde pot fi găsite aceste detalii.

– modalitatea de transmitere a indexului autocitit – opțiunile puse la dispoziție de furnizor, inclusiv linia telefonică dedicată și canale electronice.

– intervalul de citire de către OD a indexului echipamentului de măsurare – perioada de timp între două citiri consecutive ale contorului de către operatorul de distribuție.

 

Semnat : Departamentul InfoCons energie electrica

 

InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și  Strategiilor  membră cu drepturi depline în Organizația Mondială  Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având  Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129 , sector 4, tel: 021/319.32.66 , mail : secretariat@infocons.ro ,  Protecția Consumatorului ,   Protecția Consumatorilor ,  Proprietate Intelectuală ,  Consumers Protection , Consumer Protection , Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă ,   Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte  , Telefonul Consumatorului ,  Telefonul Consumatorilor , Protecția Mediului , Alege Bine , Citește Eticheta , Ia Atitudine , Sănătate , Incredere , Trust , Sorin Mierlea , Cybersecurity , Securitate Cibernetică , Asigurare , Asigurat cyber security , energie electrica , energie, gaze naturale, furnizor energie , distribuitor energie 

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și