La ora 0.00 a inceput mult asteptata perioada numita Black Friday.
Poti cumpara produsele dorite din magazinele clasice sau magazinele online, dar trebuie sa fii atent la ofertele prezentate si mai ales trebuie sa-ti cunosti drepturile! Examineaza cu atentie ofertele comerciantilor, analizeaza `chilipirurile` oferite pe site-uri in aceasta perioada. Uneori, site-urile sunt deblocate abia cand incepe perioada cumparaturilor de Black Friday, insa produsele sunt disponibile abia in ziua de luni sau uneori chiar in luna decembrie.
Daca ai cumparat un produs prin intermediul unui magazin online si cand a fost livrat ai constatat ca nu este produsul dorit, stii care sunt optiunile tale?
Ai dreptul sa te razgandesti in termen de 10 zile lucratoare din momentul livrarii si sa iti primesti banii inapoi, fara sa explici de ce te–ai razgandit si fara sa fii obligat la penalitati. In schimb, trebuie sa-ti asumi costurile directe efectuate cu returnarea produsului. In cazul in care comerciantul nu iti transmite in scris pana la data livrarii toate informatiile necesare, aceasta perioada se poate prelungi pana la 90 de zile.
Fii atent totusi! Aceste drepturi nu se aplica atunci cand cumperi urmatoarele: ziare, inregistrari audio, video sau programe informatice, daca acestea au fost desigilate; produsele care se pot degrada rapid, de exemplu anumite alimente, produsele personalizate, pachete turistice, cumparaturi facute pe o platforma de licitatii online, servicii financiare pentru care se aplica reguli specifice, pariuri si participarea la loterie.
Nu uita ca in tarile Uniunii Europene, perioada in care te poti razgandi poate varia intre sapte si 15 zile.
Inainte de a cumpara ceva, comerciantul este obligat sa iti dea informatii complete despre: compania sa si datele de contact, caracteristicile produsului, pret, inclusiv toate taxele si comisioanele, metode de plata, precum si costurile livrarii, dreptul de a denunta unilateral contractul data aproximativa a livrarii.
Atunci cand cumperi online, perioada de livrare nu poate fi mai lunga de 30 de zile.
ATENTIE la riscurile cumparaturilor online!
Site-uri false – un website bine realizat nu reprezinta automat un indiciu ca respectiva companie respecta legea. Nu cumpara de pe un site care nu iti ofera in mod clar datele de contact, precum si informatii despre identitatea companiei.
Asigura-te ca magazinul online are o sectiune de politica de confidentialitate.
ATENTIE! Atunci cand cumperi prin internet, ai aceleasi drepturi privind garantia, ca si atunci cand cumperi dintr-un magazin obisnuit.
Poti beneficia de repararea sau inlocuirea produsului, in principiu la alegerea ta, cu exceptia cazului in care costurile legate de masura aleasa sunt mult mai mari decat costurile pentru cealalta masura – de exemplu, tu alegi inlocuirea, dar costurile acesteia sunt mai mari decat cele pentru reparatie. Toate costurile legate de reparatie sau inlocuire sunt suportate de catre vanzator.
Important! Asigura-te mereu ca etichetele si sigiliile aplicate de fabricant raman intacte. Vanzatorul poate refuza sa ia masurile reparatorii pentru produsele desigilate.
Ai dreptul la o reducere corespunzatoare a pretului sau poti chiar renunta la produs, in cazul in care:
– Nu beneficiezi de repararea sau inlocuirea lui;
– Vanzatorul nu a reusit sa remedieze defectul intr-un timp rezonabil;
– Remedierea defectului este in dezavantajul tau.
Nu uita!
– Pastreaza intotdeauna bonul fiscal sau factura. Acestea dovedesc data si locul achizitionarii produsului;
– Pastreaza si copii ale tuturor documentelor primite de la comerciant, originalele se pot pierde;
– Verifica daca durata reparatiei este trecuta in garantie.
Implica-te! Ia atitudine! Daca vrei sa faci o sesizare suna la 021 9551 sau trimite un mail pe reclamatii@protectia-consumatorilor.ro!