Durata incidentelor de securitate în telecomunicații scade semnificativ, deși numărul acestora înregistrează o tendință de creștere

`Datele raportate arată că dacă în 2017, în medie, un incident de securitate era rezolvat în mai bine de 8 ore, anul trecut operatorii au reușit să reducă timpii de soluționare a incidentelor până la o medie de 5 ore. Pe de altă parte, numărul incidentelor de securitate a crescut cu 66% față de 2017 `, a declarat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM.
Conexiuni afectate
Conform cifrelor raportate de către furnizorii de servicii de telecomunicații privind incidentele care au afectat securitatea și integritatea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice, în 2018 s-au înregistrat 556 de incidente cu impact semnificativ asupra securității și integrității rețelelor și serviciilor de comunicații electronice, în creștere cu 66% față de 2017. Acestea au afectat, în total, aproape 15 milioane de conexiuni. Cele mai multe conexiuni afectate de incidentele semnificative sunt cele de telefonie mobilă și SMS (peste 7,6 milioane de conexiuni), urmate de serviciile de internet mobil (peste 4,7 milioane de conexiuni), telefonie fixă (peste 1 milion de conexiuni) și internet fix (aproximativ 1 milion de conexiuni), cele mai puțin afectate fiind cele de retransmisie a programelor audiovizuale (aproximativ 438 de mii de conexiuni).
Potrivit raportărilor, anul trecut un incident cu impact semnificativ asupra securității și integrității rețelelor și serviciilor de comunicații electronice a afectat în medie 24.252 de conexiuni, numărul fiind în scădere față de 2017, când au fost înregistrate în medie 29.755 de conexiuni afectate de un incident. Dacă în 2017 durata medie a unui incident semnificativ a fost de 8 ore și 49 de minute, iar durata totală a incidentelor de 2.945 de ore, în 2018 s-a constatat o ușoară îmbunătățire, durata medie a unui incident scăzând la 5 ore și 3 minute. Astfel, și durata totală a incidentelor a scăzut la 2.808 ore.
Distribuția geografică
Constanța a fost cel mai afectat județ cu 64 de incidente, urmat de Dolj, unde s-au înregistrat 57 incidente, Teleorman cu 55 incidente și Olt unde au avut loc 54 incidente. Pe de altă parte, județele cel mai puțin afectate au fost Ialomița (9 incidente), Bihor și Sălaj (câte 11 incidente). Un număr de 166 de incidente au avut impact asupra a cel puțin două județe.
Cauzele incidentelor
Conform datelor furnizate de către operatori, anul trecut, cele mai multe incidente (86%) au fost cauzate de factori externi (ex. întreruperea alimentării cu energie electrică, probleme legate de funcționarea unor echipamente sau distrugerea din cauze necunoscute a fibrei optice). Numărul incidentelor provocate de o cauză externă/parte terță aproape s-a dublat, urcând de la 243 (în 2017) la 477 (în 2018).
14% dintre incidente au fost determinate de erori de sistem (software sau hardware), fenomene naturale (ex. ninsori și furtuni care au afectat diferite echipamente) și acțiuni rău intenționate (ex. cablu de fibră optică vandalizat).
Raportul ANCOM

Raportul ANCOM privind incidentele semnificative care au afectat securitatea și integritatea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice în anul 2018 a fost realizat pe baza informațiilor puse la dispoziție de către furnizori. Autoritatea colectează aceste date în baza Deciziei nr. 512/2013, prin care furnizorii au obligația de a notifica ANCOM cu privire la incidentele cu impact semnificativ asupra securității şi integrităţii reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, adică a acelor incidente care au afectat un număr mai mare de 5.000 de conexiuni timp de cel puţin o oră.

Sursa: ANCOM

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal