Dacă telefonul achiziționat împreună cu serviciul de telefonie este codat în rețea, trebuie să ai această informație în contract. Totodată, trebuie să găsești în contract și informații cu privire la posibilitatea și condițiile de deblocare a terminalului.
Pe de altă parte, condițiile standard minime de deblocare a terminalelor codate în rețelele de comunicații mobile au fost stabilite printr-un Cod de conduită, adoptat de principalii operatori de telefonie mobilă din România.
Conform Codului de conduită,
  • Poți solicita deblocarea terminalului când îl cumperi sau oricând după aceea, pe baza facturii fiscale sau a certificatului de garanție al terminalului.
  • Dacă vei cumpăra doar terminalul, fără alte servicii de comunicații electronice, operatorul îți decodează gratuit terminalul achiziționat.
  • Dacă ai obținut terminalul într-un pachet promoțional sau la un preț preferențial și vrei să îl decodezi înainte de expirarea perioadei minime prevăzute în contractul încheiat cu operatorul, va trebui sa achiți atât tariful pentru operațiunea de deblocare, cât și suma stabilită ca penalitate pentru încetarea anticipată a contractului.
  • Dacă perioada minimă contractuală a expirat, plătești doar tariful de deblocare. Atenție! Tariful de deblocare este stabilit de fiecare operator în parte.
  • Deblocarea se realizează în maxim 15 zile lucrătoare de la înregistrarea solicitării.
  • Operatorii vor debloca numai telefoanele care nu au depășit durata medie de utilizare menționată de producător în certificatul de garanție. Deblocarea terminalelor mai vechi se va realiza numai în măsura în care operatorii dispun de resursele tehnice necesare.
Sursa: A.N.C.O.M

Citește și:

– 10 lucruri despre achizițiile online

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons Asigurări pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine! Ne puteți contacta la:

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615.

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal