Comisia lansează proceduri de constatare a neîndeplinirii obligațiilor împotriva mai multor state membre, inclusiv României, în ceea ce privește numărul de urgență 112, geoblocarea nejustificată și normele de securitate cibern

Comisia Europeană a decis să continue procedurile de constatare a neîndeplinirii obligațiilor împotriva mai multor state membre ca urmare a nerespectării de către acestea a obligațiilor care le revin în legătură cu piața unică digitală.

Citește și:

Sfaturi pentru a evita contaminarea fructelor de mare și a peștelui

Comisia va trimite astăzi avize motivate Bulgariei, Germaniei și Irlandei pentru neîndeplinirea obligației de a notifica transpunerea integrală a legislației UE privind accesibilitatea site-urilor web și a aplicațiilor mobile [Directiva (UE) 2016/2102], precum și Croației pentru neîndeplinirea obligației de a prezenta corespunzător planurile sale de derulare a benzii de frecvențe de 700 MHz pentru serviciile 5G [Decizia (UE) 2017/899]. În plus, Comisia a decis să trimită scrisori de punere în întârziere mai multor țări din UE. În primul rând, Austriei, Belgiei, Greciei, Ungariei, României și Sloveniei pentru că nu au furnizat informații cu privire la operatorii de servicii esențiale identificați în temeiul legislației UE privind securitatea rețelelor și a sistemelor informatice [Directiva (UE) 2016/1148]. În al doilea rând, Croației, Cehiei, Germaniei, Greciei și Spaniei, deoarece nu au reușit să pună în aplicare în mod eficient normele privind numărul pentru apeluri de urgență 112 (Directiva 2002/22/CE), în special prin asigurarea unui acces echivalent pentru utilizatorii cu handicap. În final, în urma întârzierilor cu transpunerea Regulamentului UE privind geoblocarea [Regulamentul (UE) 2018/302] în legislația națională, Cipru, Franța, Polonia, România, Slovacia și Spania vor primi scrisori de punere în întârziere din partea Comisiei. Acestea se referă la adoptarea și notificarea măsurilor aplicabile în cazul încălcării normelor privind geoblocarea, inclusiv sancțiunile din partea organismelor naționale de aplicare a legii pentru întreprinderile care încalcă normele UE. Statele membre în cauză au acum la dispoziție două luni pentru a răspunde argumentelor prezentate de Comisie. În caz contrar, Comisia poate decide să trimită un aviz motivat sau să trimită cazul în fața Curții de Justiție a UE, după caz.

Context

Prin pachetul său lunar de decizii în constatarea neîndeplinirii obligațiilor, Comisia Europeană (`Comisia`) urmărește acționarea în justiție a statelor membre care nu și-au îndeplinit obligațiile ce le revin în temeiul legislației UE. Aceste decizii, care vizează diverse sectoare și domenii de politică ale UE, au scopul de a asigura aplicarea corespunzătoare a legislației UE, în beneficiul cetățenilor și al întreprinderilor.

Citește și:

Restricții referitoare la bagaje

Principalele decizii adoptate de Comisia Europeană în iulie, grupate pe domenii de politică, includ 130 de scrisori de notificare a întârzierii în îndeplinirea obligațiilor, 79 avize motivate și 15 cazuri de trimitere în fața Curții de Justiție a UE. Totodată, Comisia închide 35 de cazuri în care diferendele cu statele membre în cauză au fost soluționate fără a fi necesară continuarea procedurii.

Pentru mai multe informații privind procedura UE de constatare a neîndeplinirii obligațiilor, a se vedea textul integral al MEMO/12/12.

Pentru mai multe detalii referitoare la toate deciziile luate, vă rugăm să consultați registrul deciziilor în constatarea neîndeplinirii obligațiilor.

Sursa: ec.europa.eu

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal