Sustenabilitatea ne privește pe toți, de la cei sceptici în privința condițiilor climatice până la ecologiștii convinși. Se știe că creșterea consumului a accentuat presiunea asupra mediului, sporind concurența pentru resurse.
Consumatorii nu trebuie expuși la declarații de mediu înșelătoare și nefondate. Aceștia trebuie să poată identifica mai ușor opțiunea cu adevărat sustenabilă și au dreptul de a cunoaște impacturile ecologice pe toată durata de viață a produsului pe care intenționează să îl achiziționeze.
Pentru a proteja consumatorii de declarațiile de mediu neadevărate și a facilita marketingul eforturilor de mediu pozitive ale companiilor, UE a creat în 2013 Dialogul multilateral privind declarațiile de mediu.
Colaborarea cu industria nu numai că va ajuta consumatorii să achiziționeze `produse verzi`, ci va proteja și competiția reală și echitabilă dintre comercianții care `produc verde`
Ce determină caracterul `verde` al unui produs?
- compoziția acestuia;
- procesul de producție;
- modalitatea de eliminare;
- reducerea consumului energetic sau a poluării ca urmare a utilizării produsului.
Sursă ec.europa.eu