Ce este Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor – ANPC ? Rămâi informat cu InfoCons Protecția Consumatorului !

Ce este Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor – ANPC ? Rămâi informat cu InfoCons Protecția Consumatorului !

Ce este Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor – ANPC ? Rămâi informat cu InfoCons Protecția Consumatorului !

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor – ANPC este instituția publică din România care are ca misiune protejarea intereselor consumatorilor și supravegherea pieței pentru a garanta respectarea drepturilor acestora. Prin activitatea sa, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor – ANPC contribuie la menținerea unui mediu economic echilibrat, transparent și echitabil, în care cetățenii beneficiază de produse și servicii sigure, conforme și de calitate.

InfoCons te informează – Planul de acțiune al UE in domeniul cibernetic – InfoCons protectia consumatorului de cyber security te informeaza

Misiunea și rolul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor – ANPC

Misiunea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor – ANPC este aceea de a asigura protecția consumatorilor prin:

  • verificarea conformității produselor și serviciilor;
  • soluționarea reclamațiilor consumatorilor;
  • monitorizarea prețurilor și calității;
  • sancționarea practicilor comerciale incorecte sau abuzive.

Astfel, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor – ANPC are un rol dublu: atât de protecție directă a cetățenilor, cât și de supraveghere a pieței pentru prevenirea neregulilor.

InfoCons te informează – InfoCons Protecția Consumatorilor te informează despre acoperirea daunelor auto RCA – Răspunere Civilă Auto

Istoric și evoluție

Conceptul de „societate de consum” și „protecția consumatorilor” a început să fie discutat în România abia după 1990, odată cu trecerea la economia de piață. Aceste noțiuni au impus necesitatea unui cadru legislativ și instituțional nou, menit să reglementeze relația dintre consumatori și comercianți.

Astfel, în august 1992 a fost creat primul organism guvernamental cu atribuții în protejarea consumatorului: Oficiul pentru Protecția Consumatorilor, cu sediul central în București și structuri în fiecare reședință de județ. Denumirea de OPC a rămas atât de puternic ancorată în memoria colectivă, încât este utilizată și astăzi în limbajul popular.

În anul 2003, instituția a trecut printr-o reorganizare amplă, devenind Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor – ANPC, structură condusă de un președinte și doi vicepreședinți. De-a lungul timpului, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor – ANPC și-a diversificat domeniile de acțiune și a dezvoltat noi direcții specializate, printre care:

  • Direcția de Metale Prețioase;
  • Centrul European al Consumatorilor;
  • Direcția de Soluționare Alternativă a Litigiilor;
  • Direcția de Insolvență a Persoanelor Fizice.

De asemenea, în structura Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor – ANPC se regăsesc laboratoare specializate, precum Laboratoarele Larex și laboratorul dedicat analizării vinurilor, aflate într-un amplu proces de modernizare.

La nivel teritorial, structurile județene au fost organizate sub denumirea de Comisariate Județene, coordonate de 8 Comisariate Regionale, conform actualei împărțiri administrative a României.

InfoCons te informează – InfoCons protectia consumatorilor de energie : In ce situații furnizorul/Operatorul de Retea nu raspunde pentru daunele materiale ?

Cum poți depune o reclamație la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor – ANPC

Cetățenii care întâmpină probleme legate de produse sau servicii au dreptul să depună reclamații către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor – ANPC. Pentru aceasta, este necesară completarea unui formular care să conțină:

  • Datele tale pentru a putea fi contactat ulterior:
  • Nume și Prenume
  • Adresa de e-mail
  • Număr de telefon
  • Adresă
  • Datele de identificare ale comerciantului:
  • Operator Economic;
  • CUI;
  • Adresa Punct de Lucru (Strada și Numărul);
  • Județ Operator Economic;
  • Data Achiziționării
  • Modalitatea Cumpărării  (Direct, Online);

Birou de Reclamații:

    • Produse și Servicii Alimentare;
    • Bunuri Nealimentare;
    • Prestări Servicii;
    • Produse si Servicii Financiar Bancare;
    • Birou Control și Supraveghere Alimentație Publică.

InfoCons te informează – InfoCons Protecția Consumatorilor te informează despre Prime brute încasate în asigurări

  • Dovada Adresării Operatorului Economic
  • În această sectiune trebuie sa completezi sau să atasezi raspunsul operatorului economic cu privire la problema pe care ai intampinat-o cu produsul sau serviciul achizitionat.
  • Detalii cu privire la aspectele reclamate
  • În această secțiune poți complete orice detaliu pe care il consideri relevant in intelegerea problemei reclamate. De asemenea, poti atasa in format PDF informatii din pagini web sau e-mail.
  • Pretentiile tale
  • Inlocuire;
  • Returnare;
  • Reparare;
  • Reziliere;
  • Documente probatorii. În această sectiune poti încărca documentele justificative in format PDF sau imagine:
    • Factură/Bon Fiscal/ Chitanță;
    • Contract;
    • Certificat de Garanție;
    • Dovada Adresării Operatorului

Reclamațiile pot fi transmise fie online, prin site-ul oficial al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor – ANPC, fie prin e-mail direct către comisariatul județean de care aparții.

Sesizări și reclamatii

Primirea sesizărilor şi reclamaţiilor de la consumatori se face la sediile Comisariatelor Regionale/Judetene pentru Protectia Consumatorilor sau la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti, in functie de raza teritoriala in care isi desfasoară activitatea operatorul economic reclamat.

Pentru a depune o sesizare/reclamaţie vă rugăm să accesaţi link-ul INFO Reclamaţii unde veţi putea consulta procedura de depunere a reclamatiilor şi coordonatele de contact ale Comisariatelor Regionale si Judetene pentru Protectia Consumatorilor.

Conform prevederilor legale reclamaţiile şi sesizările se fac în format scris sau în format electronic sau se depun personal.

Pentru a depune o reclamaţie în format electronic vă rugăm să completaţi FORMULARUL DE SESIZARE ONLINE.

Reclamaţia sau sesizarea se face în nume personal.

Reclamaţia/sesizarea dumneavoastră se rezolvă în termenul legal (conform prevederilor O.G. nr. 27/2002), cu conditia ca aceasta să fie însoţită de toate documentele probatorii, respectiv factura fiscală, bon fiscal sau chitanţa, contract, certificat de garanţie sau alte documente, după caz.

Reclamaţiile dvs. pentru a putea fi instrumentate de către comisarii din cadrul Comisariatelor Judeţene trebuie să îndeplineasca condiţiile prezentate mai sus. În caz contrar acestea se clasează din lipsa de informaţii.

InfoCons te informează – Ce este Organizația Mondială a Proprietății Intelectuale OMPI / World Intellectual Property Organization WIPO ? Rămâi informat cu InfoCons Protecția Consumatorilor de Proprietate Intelectuală !

AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA CONSUMATORILOR – ANPC

Adresa: Bucureşti, Bulevardul Aviatorilor nr. 72, sector 1, cod postal 011865

Adresa de e-mail: cabinet@anpc.ro

Pentru a depune o reclamaţie în format electronic vă rugăm să completaţi FORMULARUL DE SESIZARE ONLINE

Program de funcționare al instituției: luni – joi: 08:00 – 16:30 / vineri: 08:00 – 14:00​

Serviciul Produse si Servicii Alimentare si Nealimentare: 021.307.67.62

Serviciul Produse si Servicii Financiare: 021.307.67.92

Serviciul Armonizare Europeana si Parteneriat: 021.307.67.70

Directia Economica si Resurse Umane: 021.307.67.88

Compartimentul Resurse Umane: 021.316.74.84

Relaţii cu publicul

Telefon: 0219551

InfoCons te informează – InfoCons protectia consumatorilor si Ordinul Arhitectilor din Romania te informeaza : Ce ar trebui să știi despre distanțele dintre clădiri ?

Registratura

Telefon: 021.307.67.84

Program de lucru: luni, marti, joi si vineri: 08:30 – 16:30 / miercuri: 08:30 – 18:30

Relații cu presa/mass-media: Monica Pretorian

Telefon: 021.307.67.53

Fax: 021.314.34.62

e-mail: biroupresa@anpc.ro

Date de contact DMPPPPK ( Directia Metale Pretioase, Pietre Pretioase si Proces Kimberley)

Adresa: Strada Fabrica de chibrituri nr 30, intrarea 3 (prin strada Miculescu), sector 5, Bucuresti

Tel/fax 021 318 46 35

Date de contact Laboratorul pentru analiza calitatii vinurilor si bauturilor alcoolice

Adresa: Strada General Berthelot nr. 24, cladirea corp A, sector 1, Bucuresti

Tel/fax: 021/312.67.59

e-mail: daniela.potmischil@gmail.com

Cabinet Presedinte ANPC

Tel: 021.312.12.75

Fax: 021.314.34.62

Programare audienţe

Telefon: 0213076772

 

Sursă: Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor – ANPC

 

Semnătură : Departamentul InfoCons Protecția Consumatorilor de Proprietate Intelectuală

 

InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și   Strategiilor , membră  cu drepturi  depline în Organizația Mondială  Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având   Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129 , sector 4, tel: 021/319.32.66 , mail : secretariat@infocons.ro ,  Protecția Consumatorului ,   Protecția Consumatorilor ,  Proprietate Intelectuală ,  Consumers Protection ,  Consumer Protection , Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă ,   Smart Deal , Green Deal ,  Alertă ,  Alerte  Telefonul Consumatorului ,  Telefonul Consumatorilor , Protecția Mediului , Alege Bine , Citește Eticheta , Ia Atitudine , Sănătate , Incredere , Trust , Sorin Mierlea , Cybersecurity , Securitate Cibernetică , Asigurare , Asigurat, Școală Profesională , Școală de Meserii , Proprietate Industrială , ANPC , Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și