În timpul în care așteptați, companiile aeriene trebuie să vă ofere asistență gratuită. Dacă aveți o călătorie cu probleme trebuie să anunțați compania aeriană pentru a evita situația în care trebuie să găsiți singur soluții. De asemenea, asistența furnizată trebuie să includa:
- Băuturi răcoritoare
- Alimente
- Cazare
- Transport între aeroport și locul de cazare
- 2 apeluri telefonice, telex, fax, e-mail
Plasarea la o clasă de călătorie superioară sau inferioară
Dacă ați fost plasat la o clasă de călătorie superioară, compania aeriană nu vă poate obliga să plătiți în plus.
Dacă ați fost plasat la o clasă de călătorie inferioară, aveți dreptul la rambursarea unui procent din prețul biletului, în funcție de distanța de zbor:
a) 30 % – pentru zboruri de maximum 1 500 km
b) 50 % – pentru zboruri în UE de peste 1 500 km (cu excepția zborurilor între UE și departamentele franceze de peste mări) și pentru toate celelalte zboruri pe distanțe cuprinse între 1 500 și 3 500 km
c) 75 % – pentru zborurile care nu intră la categoria (a) sau (b), inclusiv pentru zboruri între UE și departamentele franceze de peste mări.
Dacă aveți 2 sau mai multe zboruri de legătură incluse într-un singur bilet, rambursarea nu poate fi plătită decât pentru zborul pe parcursul căruia ați fost plasat la o clasă inferioară, nu pentru toată călătoria. Rambursareatrebuie plătită în termen de 7 zile.
Stdiu realizat pentru Protectia Consumatorului.
Sursa: Europa.eu
– Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?
– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!
– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!