In luna februarie 2014, raportat la luna ianuarie 2014, numericul sesizarilor avand ca obiect:
– serviciile financiar – bancare: a crescut cu 15.71%;
– piata energiei electrice: a crescut cu 0.97%;
– nerespectarea de catre agentii economici a termenilor si conditiilor de livrare a produselor : a scazut cu 6,76;
– serviciile furnizate de operatorii de telefonie mobila : a scazut cu 14.57%.
Fig. 1 – Sesizari depuse de consumatori in lunile ianuarie si februarie 2014
– Analiza comparativa –
In lunile ianuarie si februarie ale anului 2014 consumatorii au depus la InfoCons – InfoCons, atat pe e-mail, la adresa: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro, direct prin site: www.protectia-consumatorilor.ro/reclamatii, la adresa postala: C.P.4, O.P.4, Sector 3, Bucuresti, cat si la numarul de telefon 0219615, sesizari pe urmatoarele domenii: banci, asigurari, garantii, telefonie mobila, produse alimentare, energie electrica si termica, practici comerciale incorecte, trafic aerian, servicii medicale si turistice etc.
Fig. 2 – Sesizari depuse de consumatori in luna ianuarie 2014
Metionam faptul ca in luna ianuarie 2014 la numarul unic de protectia consumatorilor 0219551 a fost inregistrat un numar total de 8588 de apeluri, iar in luna februarie un numar de 8417 de apeluri, intr-o scadere fata de luna decembrie 2013, in care s-a inregistrat un numar de 9031 de apeluri.
Fig. 3 – Sesizari depuse de consumatori in luna februarie 2014
InfoCons – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.