Furnizarea serviciului de acces la internet poate fi suspendată pe parcursul derulării contractului.
La cererea ta
Unii furnizori le oferă clienţilor lor posibilitatea de a solicita suspendarea serviciului pentru o perioadă limitată.
Posibilitatea de a solicita suspendarea temporară a serviciului şi condiţiile realizării acesteia trebuie să fie specificate în contractul pe care l-ai încheiat cu furnizorul tău. Dacă eşti interesat de această facilitate, verifică unde şi cum trebuie să depui cererea, care este perioada maximă pentru care poţi solicita suspendarea furnizării serviciului, dacă această perioadă va prelungi proporţional durata contractuală iniţială, în ce condiţii se realizează reconectarea, dacă se percep taxe pentru reconectare etc.
Din iniţiativa furnizorului
În anumite situaţii, precizate în contract, furnizorul poate decide să îţi suspende furnizarea serviciului. De regulă, suspendarea serviciului poate fi cauzată de neplata facturilor în termenul indicat în contract, de existenţa unui risc asupra securităţii reţelei sau de nerespectarea altor obligaţii contractuale. Contractul trebuie să conţină cel puţin următoarele informaţii referitoare la suspendare: în ce cazuri poate fi suspendată furnizarea serviciilor, eventualele consecinţe ale suspendării asupra celorlalte drepturi si obligaţii contractuale, precum si în ce condiţii se poate relua furnizarea serviciului (de exemplu, după plata la zi a facturilor şi a unei taxe de reconectare).
InfoCons – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.
Sursa: ANCOM