InfoCons – Sfaturi de vacanță…

CÂND Vă CAZAȚI

  • VERIFICAȚI:
    • existența listei de prețuri de cazare specifice sezonului, prețurile pot fi exprimate și în euro;
    • tipul și categoria de clasificare a structurii de cazare turistică;
    • starea generală de curățenie, salubritate și igiena;
    • dacă lenjeria de pat, prosoapele și halatele sunt schimbate la momentul cazării;
    • dacă se oferă servicii suplimentare cuprinse în tariful de cazare sau cu plată separată;
    • existența listei orientative a serviciilor suplimentare, după caz;
    • ca instalatiile și aparatele din dotare să fie funcționale și să corespundă criteriilor minime de clasificare;
    • să existe echiparea sanitară corespunzătoare – cu oglinda, covoraș împotriva alunecării, perie WC și dezodorizant, săpun, hârtie igienică, prosop, priză pentru aparatul de ras etc.;
    • dacă există ascensoare, acestea să fie în bună stare de funcționare.
  • FACEȚI O INSPECȚIE VIZUALă, eventual rapidă, privind starea generală a clădirii.
  • SOLICITAȚI eliberarea documentelor fiscale la momentul achitării contravalorii serviciilor de cazare.

…CÂND MERGEȚI LA MARE

  • PENTRU A VĂ PROTEJA DE RADIAȚIILE UV:
    • alegeți loțiunile și cremele cu factor de protecție solară (FPS) în funcție de tipul de piele;
    • aplicați corect crema, pentru a fi eficientă, și anume: pe pielea curată și uscată, cu 15-30 de minute înainte de expunerea la soare, în mod uniform; se reaplica după înot sau după ștergerea cu prosopul pentru a menține protecția;
    • niciun produs de protecție solară nu poate asigura o protecție totală împotriva radiațiilor UV, de aceea sintagme/indicații de tipul `ecran solar total` sau `protecție 100%` nu sunt corecte.

Categoria de protecție

Redusă

Medie

Ridicată

Foarte ridicată

Factorul de protecție solară indicat

FPS 6 – 10

FPS 15 – 25

FPS 30 – 50

FPS 50+

PRODUSELE PENTRU PLAJĂ:

  • cumpărați-le numai din locuri autorizate;
  • solicitați bonul fiscal;
  • verificați cu atenție termenul de valabilitate.

…CÂND SERVIȚI MASA

  • Refuzați produsele alimentare care prezintă modificări ale aspectului, culorii, consistenței, gustului, mirosului care nu sunt proprii produsului respectiv, urme de mucegai, exceptându-le pe acelea la care se utilizează mucegaiurile prin procedee tehnologice autorizate;
  • Nu ezitați să solicitați personalului de servire informații referitoare la anumite ingrediente în cazul în care suferiți de alergie la un component alimentar;
  • Nu frecventați unități de alimentație publică neautorizate și nu cumpărați produse alimentare din locuri neautorizate;
  • Fiți atenți la mâncarea care are preț doar pe 100 de grame și nu pe porțe; porția are, de obicei, mai mult de 100 de grame și, prin urmare, nu veți ști cât veți plăti la sfârșit.

FIȚI ATENȚI LA:

  • modul de prezentare a ambalajului, asupra etanșeității recipientelor atunci când cumpărați sucuri, nectaruri din fructe și băuturi răcoritoare; în cazul în care ambalajul este bombat rezultă că a început procesul de fermentare;
  • condițiile de depozitare;
  • la etichetă;
  • termenul de valabilitate.

SOLICITAȚI ȘI PĂSTRAȚI BONUL FISCAL!

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal