InfoCons Protecția Consumatorilor : Putem deveni dependenți de alimentele ultraprocesate ? – Răspunsul domnului Dr. Florin Ioan Bălănică

InfoCons Protecția Consumatorilor : Putem deveni dependenți de alimentele ultraprocesate ? – Răspunsul domnului Dr. Florin Ioan Bălănică

 

Sunt alimentele ultraprocesate bogate în sare și zahăr pe placul creierului ? Putem vorbi despre o adicție ?

Dr. Florin Ioan Bălănică – „Creierul uman este construit pentru supraviețuire și nu pentru performanță, tocmai de aceea, dietele comune nu pot funționa niciodată pe termen lung. Când discutăm despre sare și zahăr, trebuie să nu uităm faptul că omul se naște cu două gusturi predefinite: dulce și sărat. Gustul acru și amar le învățăm în timp. Când discutăm despre cele două gusturi primare (dulce și sărat), trebuie să luăm în calcul și faptul că acțiunile pe care noi le avem „dictate de creier„ sunt acțiuni  care urmăresc o consecință. Deci noi abordăm o acțiune și o direcție, urmărind o consecință. De cele mai multe ori aceasta consecință este starea de bine.

Consumul de sare nu intră chiar în aceeași categorie. Aici discutăm despre gust și evident că există această formulare „ ca sarea în bucate„, nivelul de sodiu dă un gust cu care noi ne-am obișnuit și pe care îl căutăm în alimente. Este strict o obișnuință a receptorilor de la nivelul limbii pentru un gust sau altul. ”

Citiți AICI întregul interviu acordat de către Domnul Dr. Florin Ioan Bălănică pentru InfoCons  Protecția Consumatorilor

 

Semnatura : Departamentul InfoCons de Comunicare

 

InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și  Strategiilor membră cu drepturi  depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având   Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129 , sector 4, tel: 021/319.32.66 , mail : secretariat@infocons.ro ,  Protecția Consumatorului ,   Protecția ConsumatorilorProprietate Intelectuală ,  Consumers Protection , Consumer Protection , Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă ,   Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte  , Telefonul Consumatorului ,  Telefonul Consumatorilor , Protecția Mediului , Alege Bine , Citește Eticheta , Ia Atitudine , Sănătate , Incredere , Trust , Sorin Mierlea , Cybersecurity , Securitate Cibernetică , Asigurare , Asigurat , Alimente Ultraprocesate , Interviu , Dr. Florin Ioan Bălănică

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și