Centrul Național de Consiliere și Consultanță a Consumatorilor în Domeniul Financiar Bancar împlinește 6 ani de activitate, Centru înființat sub egida InfoCons care desfășoară o activitate neîntreruptă în domeniul protecției consumatorilor de peste 16 ani.
În cadrul Băncii Naționale a României cu sprijinul domnului viceguvernator, InfoCons a lansat Centrul Național de Consiliere și Consultanță a Consumatorilor în Domeniul Financiar Bancar în data de 19 septembrie 2013.
Centrul Național de Consiliere și Consultanță a Consumatorilor în Domeniul Financiar Bancar are ca principal obiectiv modelarea constructivă a mentalităţii cetăţeanului român şi transformarea benefică a acestuia dintr-un cetăţean pasiv într-un cetăţean activ. InfoCons îşi propune, prin lansarea acestei campanii, să contribuie la creşterea nivelului de educare şi informare a consumatorilor din România cu privire la serviciile financiar – bancare, precum şi la schimbarea mentalităţii şi atitudinii consumatorilor în raport cu drepturile şi obligaţiile lor în acest domeniu.
“Sectorul financiar-bancar reprezintă un domeniu cu care majoritatea cetăţenilor interacţionează frecvent, însă nu de puţine ori fără o informare prealabilă şi o bază solidă de cunoştinţe. Acţiunile campaniei de informare lansate astăzi îşi propun să încurajeze comportamentul civic, proactiv al consumatorului, făcându-l pe deplin conştient de oportunităţile şi riscurile din acest domeniu, dar şi să armonizeze relaţiile între consumatori şi instituţiile financiar-bancare în vederea soluţionării unor eventuale situaţii conflictuale`.
Sorin Mierlea – Presedinte InfoCons