InfoCons – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons a realizat studiul pe produsele tip hrana pentru caini ce se regasesc pe piata din Romania.
In cadrul studiului au fost analizate 6 produse tip hrana pentru caini, achizitionate in mod aleatoriu si anonim in luna septembrie 2014.
Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca, in ceea ce priveste numarul de E-uri, din cele 6 de tipuri de produse analizate, acesta variaza intre 2 si 4 E-uri:
– 33.33% din produsele analizate au in continut 2 E-uri;
– 16.66 % din produsele analizate au in continut 4 E-uri;
– 33.33 % din produsele analizate nu au pe eticheta nicio informatie privind continutul
– 16.66 % din produsele analizate nu prezinta concret pe eticheta continutul
Produsele tip hrana pentru caini care au stat la baza studiului au ca distribuitor/importator urmatoarele companii: Mars Romania SRL, Nestle Romania SRL, SC Carrefour Romania SA
ATENTIE! NICI UNUL din produsele studiate nu au mentionat pe eticheta date privind producatorul
Continutul de vitamine si calciu variaza intre 33.33% si 66.66% :
– 33.33 % din produsele supuse studiului au in continut calciu
– 66.66% din produsele supuse studiului au in continut vitamina E
– 33.33% din produsele supuse studiului au in continut vitamina D3
ATENTIE! 33.33 % din produsele studiate nu au mentionat pe eticheta continutul de vitamine si calciu
Gramajul produselor studiate variaza intre 150 – 300 grame, iar 83.33 % din aceste produse au mentionat pe eticheta instructiuni de hranire.
Toate produsele au mentionat pe eticheta valoarea proteinelor, fibrelor, grasimilor, cenuselor si al umiditatii. Acestea variaza dupa cum urmeaza:
– Valoarea proteinelor variaza intre 6% si 10%
– Valoarea grasimilor variaza intre 4% si 7%
– Valoarea fibrelor variaza intre 0.12% si 0.50%
– Valoarea cenuselor variaza intre 1.8% si 3%
– Valoarea umiditatii variaza intre 78,5% si 83%
Pentru mai multe informatii puteti accesa datele complete aici.
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de InfoCons – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.
InfoCons – InfoCons – o9atitudine ! – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.
Ia atitudine! Cunoaste-ti drepturile si exercita-le apeland 021 9615!