17 operatori economici din domeniul serviciilor financiar – bancare controlați de ANPC în 2024 – Rămâi informat cu InfoCons Protecția Consumatorilor !

17 operatori economici din domeniul serviciilor financiar - bancare controlați de ANPC în 2024 – Rămâi informat cu InfoCons Protecția Consumatorilor !

17 operatori economici din domeniul serviciilor financiar – bancare controlați de ANPC în 2024 – Rămâi informat cu InfoCons Protecția Consumatorilor !

 

Cuprins InfoCons Protecția Consumatorului

1. Rezultatele controalelor derulate de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor – ANPC

2. Măsuri dispuse pentru protejarea consumatorilor

 

ANPC – Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor – a derulat pe parcursul anului 2024 o amplă acțiune tematică de control în domeniul serviciilor financiar-bancare, având ca obiect verificarea respectării drepturilor consumatorilor în contractele de credit semnate în perioada 2004–2010, înainte de intrarea în vigoare a O.U.G. nr. 50/2010. Scopul acestor controale a fost evaluarea modului în care instituțiile financiare au aplicat prevederile legale privind costurile creditelor și informarea corectă a consumatorilor.

În cadrul acestei acțiuni tematice, au fost verificați 17 operatori economici din sectorul financiar-bancar, fiind analizate clauzele contractuale și modul de modificare a dobânzilor și marjei de credit.

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează – InfoCons Protecția Consumatorilor te informează despre riscurile acoperite de asigurarea de viață

1. Rezultatele controalelor derulate de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor – ANPC

În urma verificărilor, au fost întocmite:

  • 3 Procese-Verbale de Constatare (PVC)

  • 14 Procese-Verbale de Constatare a Contravenției (PVCC)

Pentru abaterile identificate, ANPC a aplicat în total 32 de sancțiuni contravenționale, astfel:

  • 2 avertismente

  • 30 de amenzi contravenționale, însumând 1.235.000 lei

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează – Alerte ! Atenție la cadourile de Crăciun ! Produse cosmetice marca Palmolive în Sistemul de Alerte European !

2. Măsuri dispuse pentru protejarea consumatorilor

Pe lângă sancțiuni, ANPC a impus și măsuri de remediere, printre care:

  • Readucerea marjei contractuale la valoarea inițială prevăzută în contractele de credit, pentru toate situațiile în care aceasta fusese majorată odată cu semnarea actelor adiționale de aliniere la OUG 50/2010.

  • Restituirea către consumatori a tuturor sumelor încasate fără temei legal, rezultate din majorarea nejustificată a marjei: diferențe calculate între dobânda percepută și cea care ar fi trebuit aplicată conform marjei inițiale, actualizate la data restituirii.

Prin aceste acțiuni, ANPC urmărește corectarea practicilor incorecte și protejarea drepturilor consumatorilor, oferind totodată transparență în ceea ce privește activitatea de supraveghere și sancționare din domeniul financiar-bancar.

Alegi Bine , Te Simți Bine !

 

Sursa : Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor – ANPC

Semnătura : Departamentul InfoCons de Comunicare

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și