Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor si Promovarea Programelor şi Strategiilor din România – InfoCons – InfoCons te informează:
Asociaţia Naţionala pentru Protecţia Consumatorilor si Promovarea Programelor şi Strategiilor din România – InfoCons – InfoCons a realizat un studiu în urmatoarele perioade :
- 27 – 29 Mai 2015 pentru 80 de magazine ;
- 12 – 17 Iunie 2015 pentru 66 de magazine ;
- 1- 7 iulie 2015 pentru 65 de magazine.
Acest studiu a constat in verificarea aplicarii reducerii de TVA, incepand cu data de 1 Iunie 2015, pentru 36 de produse de baza. Verificarea s-a facut in 65 de magazine din 4 retele comerciale : Billa (19 magazine), Carrefour (11 magazine), Lidl (21 magazine) si Kaufland (14 magazine).
Ca urmare a realizarii acestui studiu au reiesit urmatoarele :
- Indiferent de pretul de pornire, preturile au scazut in toate retelele cu minim 12%, pentru toate produsele unde se aplica reducerea de TVA. ;
- Preturile sunt omogene de la un magazin la altul, in retelele Billa, Kaufland si Lidl; cea mai mare diversitate de preturi se inregistreaza in reteaua Carrefour.
- In perioada 12-17 iunie 2015, in majoritatea cazurilor, etichetele de la raft cu preturile produselor contin si pretul vechi si cel nou (dupa scaderea TVA-ului);
- In perioada 12-17 iunie 2015 unele din produse erau la promotie;
- Pretul produselor a crescut in perioada 1- 7 iulie 2015, insa scaderea pretului intre perioada 27-29 mai 2015 si 1-7 iulie 2015 ramane de minim 12% la majoritatea produselor.
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piaţa romanească, derulat de Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor si Promovarea Programelor şi Strategiilor din România – InfoCons – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research&Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetaţeanului consumator sa fie făcuta in cunostinţă de cauză.
InfoCons – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.
Fii INFORMAT! IA ATITUDINE – 0219615