Monitorizare preturi inainte si dupa scaderea TVA-ului la alimente

Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor si Promovarea Programelor şi Strategiilor din România – InfoCons – InfoCons te informează:

Asociaţia Naţionala pentru Protecţia Consumatorilor si Promovarea Programelor şi Strategiilor din România – InfoCons – InfoCons   a realizat un studiu în urmatoarele perioade :

  • 27 – 29 Mai 2015  pentru 80 de magazine ;
  • 12 – 17 Iunie 2015 pentru 66 de magazine ;
  • 1- 7 iulie 2015 pentru 65 de magazine.

Acest studiu a constat in  verificarea aplicarii reducerii de TVA, incepand cu data de  1 Iunie 2015, pentru 36 de produse de baza. Verificarea s-a facut in 65 de magazine din 4 retele comerciale : Billa (19 magazine), Carrefour (11 magazine), Lidl (21 magazine) si Kaufland (14 magazine).

Ca urmare a realizarii acestui studiu au reiesit urmatoarele :

  • Indiferent de pretul de pornire, preturile au scazut in toate retelele cu minim 12%, pentru toate produsele unde se aplica reducerea de TVA. ;
  • Preturile sunt omogene de la un magazin la altul, in retelele Billa, Kaufland si Lidl; cea mai mare diversitate de preturi se inregistreaza in reteaua Carrefour.
  • In perioada 12-17 iunie 2015, in majoritatea cazurilor, etichetele de la raft cu preturile produselor contin si pretul vechi si cel nou (dupa scaderea TVA-ului);
  • In perioada 12-17 iunie 2015 unele din produse erau la promotie;
  • Pretul produselor a crescut in perioada 1- 7 iulie 2015, insa scaderea pretului intre perioada 27-29 mai 2015 si 1-7 iulie 2015 ramane de minim 12% la majoritatea produselor.

lidlbillakaufland

carrefour

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piaţa romanească, derulat de Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor si Promovarea Programelor şi Strategiilor din România –  InfoCons – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. –  International Consumer Research&Testing pentru  produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetaţeanului consumator sa fie făcuta in cunostinţă de cauză.

InfoCons – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.

Fii INFORMAT! IA ATITUDINE – 0219615

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal