1. Înainte de încheierea contractului este important să verificați dacă pe site-ul comerciantul informează corect și complet despre:

  • datele de vânzare de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel al înregistrării fiscale etc.);
  • caracteristicile esențiale ale produsului;
  • prețul cu toate taxele incluse;
  • cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
  • modalitățile de plată și de livrare;
  • perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului;
  • durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs;
  • existența și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală a contractului.

2. Contactarea comerciantului prin telefon pentru a cere informații suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condițiilor de livrare poate oferi consumatorilor, prin modul în care răspunde la aceste întrebări, indicii asupra seriozității vânzătorului.

3. Privind dreptul de denunţare a contractului, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, consumatorul are 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulţumit de el; nu trebuie să invoce vreun motiv.

4. În cazul returnării produsului, consumatorul își poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului.

5. Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului în conformitate cu art. 11.

Profesionistul rambursează sumele folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de consumator pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată și cu condiția de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.

6. Comerciantul are obligaţia să ramburseze sumele plătite de consumator în cel mult 14 de zile de la data denunțării contractului de către consumator.

7. Foarte important: consumatorul trebuie să citească termenii și condițiile de funcționare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului), se prelungeşte cu înca 12 luni, în cazul în care comerciantul nu a menționat/informat expres despre existența dreptului de returnare a produselor.

8. În cazul manipulărilor succesive, consumatorului îi poate fi restituit un procent din valoarea produsului.

9. Verificarea prețurilor – există site-uri care afișează prețuri comparative pt. același produs – vă poate ajuta la alegerea produsului

10. Vânzările cu preț redus, indiferent de tipul lor (soldare, lichidare, promoționale etc.) trebuie să respecte următoarele reguli de fixare și publicitate a prețurilor:

  • orice comerciant care anunță o reducere de preț trebuie să se refere la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produsele identice. Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință.
  • prețul de referință reprezintă cea mai mică preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.

Citește și:

– Raportul săptămânal al sistemului de alertă rapidă

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons Asigurări pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine! Ne puteți contacta la:

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615.

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal