Zilele trecute am întâlnit următorul slogan: `Un om informat valorează cât doi! Un om informat este un om protejat!`. M-a făcut să mă gândesc la faptul că pensionarii, vârstnicii în general, constituie un grup de consumatori vulnerabili atât în fața avalanșei de reclame, promoții și oferte, cât și în fața lipsei de onestitate a unora dintre comercianți. La fel ca toți ceilalți, în calitate de consumatori, și vârstnicii au dreptul la o informare corectă, obiectivă, eficientă și, de ce nu, adusă la un nivel facil de înțeles referitoare la produsele și serviciile disponibile.
Din acest punct de vedere InfoCons este una dintre instituțiile relevante în formularea de politici publice și asigurarea accesului consumatorilor la informații de interes general. Având în vedere că protejarea drepturilor vârstnicilor și implicarea activă în asigurarea creșterii calității vieții acestui grup vulnerabil constituie priorități pentru Federația Națională Omenia a Caselor de Ajutor Reciproc ale Pensionarilor, un parteneriat cu InfoCons a reprezentat un pas important pe această cale dificilă. Colaborarea de mai bine de 10 ani dintre cele două organizații s-a dovedit a fi una benefică celor peste 1 400 000 de vârstnici membri ai Federației, ducând la o conștientizare a drepturilor pe care aceștia le au și a modului în care și le pot exercita. Înainte de a blama vârstnicii, să ne amintim că printre ei se numără și bunicii și părinții noștri.
Ing. Gheorghe Chioaru
Președinte Federația Națională Omenia a C.A.R.P.-urilor din România