Valoarea totală a pieței serviciilor poștale realizată în anul 2018 a fost de 3,2 miliarde lei, cu 13% mai mult față de 2017. Veniturile obţinute din trimiteri interne au crescut cu 10%, iar cele din trimiteri internaţionale cu 19%. În funcție de veniturile obţinute, principalii competitori de pe piața serviciilor poștale din România sunt Fan Courier, cu o cotă de piață de 21%, Compania Națională Poșta Română (20%) și Urgent Cargus cu 13% din totalul veniturilor.

Citește și:

Exporturile UE de vită în Coreea se reiau după aproape 20 de ani

Serviciul universal

Traficul de trimiteri din sfera serviciului universal a ajuns la 208 de milioane de trimiteri poștale în anul 2018 (în creștere cu 21% față de anul anterior). Din totalul de trimiteri incluse în serviciul universal, 82% au fost trimiteri interne (170 de milioane de trimiteri), iar restul de 18% au fost trimiteri internaționale (38 de milioane de trimiteri).

Citește și:

Finanțare durabilă: Grupul de experți tehnici face recomandări pentru metodologia de referință climatică a UE

Reclamații privind serviciile poștale

Deşi numărul total de reclamaţii primite de furnizorii de servicii poştale a crescut cu 14% în anul 2018 (561 mii reclamații), numărul celor considerate întemeiate a rămas constant, la 98 mii, reprezentând 17% din total. Pentru 35.000 dintre acestea au fost acordate despăgubiri în valoare totală de 9,7 milioane de lei, iar valoarea medie a unei despăgubiri a ajuns la valoarea de 278 lei, în creştere cu 46%.

Sursa: A.N.C.O.M.

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal