Un voucher de Paște ? Sau un atac de phishing ? – InfoCons protectia consumatorilor te informeaza

În această perioadă, mesajele-capcană circulă mai frecvent ca oricând. Indiferent dacă sunt transmise prin email, SMS sau aplicații de mesagerie, scopul lor rămâne același: obținerea frauduloasă a datelor personale sau financiare.

 Indicii clare de phishing : 

  • Emailuri cu ton urgent („acționează acum”, „ofertă expiră în 2 ore”) ;
  • Linkuri scurtate sau care par ușor diferite de cele oficiale ;
  • Oferte sau vouchere „prea bune ca să fie adevărate” ;

Recomandări pentru evitarea atacurilor de tip phishing :

  • Nu da click pe linkuri ciudate, mai ales din emailuri nesolicitate
  • Verifică adresa expeditorului – uneori e diferită doar cu un caracter
  • Nu completa date personale pe pagini accesate din astfel de mesaje
  • Activează autentificarea în doi pași, acolo unde este disponibilă
  • Prudența e cheia. Verifică înainte să reacționezi

Sursa : Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) 

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și