Un sondaj al Consumers International dezvăluie probleme cu zboruri întârziate și bagaje pierdute

Conform unui nou sondaj internațional al pasagerilor din sectorul aerian, în anule 2016 unul din patru zboruri a fost întârziat, iar una din zece persoane a întâmpinat probleme cu bagaje pierdute, deteriorate sau pe care le-au primit cu întârziere. Cu toate acestea, mai puțin de jumătate dintre pasageri au primit asistență sau compensație.

Un sondaj internațional la care au participat peste 11.000 de pasageri din opt țări (Australia, Belgia, Brazilia, Danemarca, Franța, Italia, Portugalia și Spania), incluzând peste 20.000 de experiențe de zbor pe parcursul anului 2016, a dezvăluit întârzieri considerabile de zbor și probleme cu bagaje pierdute.

Cercetarea, condusă de o coaliție de membri ai Consumers International, a constatat că 6% din zboruri au avut o întârziere de cel puțin două ore. În ciuda faptului că, în acest sens, reglementările UE impun companiilor aeriene să ofere asistență, cum ar fi alimente și băuturi, doar 46% dintre pasageri au beneficiat de aceasta.

Companiile aeriene au eșuat în a-și îndeplini obligațiile și în cazurile în care întârzierea a fost de peste trei ore. În 75% din aceste cazuri, pasagerii nu au fost rambursați, așa cum prevede legislația UE.

Pentru situațiile în care au existat întârzieri, 10% dintre pasageri au suferit pierderi financiare ca rezultat al întârzierii (de exemplu, un tren pierdut, o excursie ratată sau o cazare la hotel care a fost deja plătită). În mai mult de jumătate din aceste cazuri, suma de bani pierdute a fost de peste 100 de euro. În prezent, nu există nicio legislație care să protejeze consumatorii împotriva acestor daune financiare.

În cazurile în care bagajele au fost pierdute, deteriorate sau întârziate, normele UE privind rambursările pasagerilor nu au fost aplicate în 85% din cazuri. Situația însă s-a îmbunătățit puțin comparativ cu anii precedenți, un studiu similar făcut în 2009 arătând că 93% dintre pasageri nu au primit despăgubiri. Nu există reguli comune la nivel mondial care să oblige companiile aeriene să despăgubească călătorii pentru bagajele pierdute sau deteriorate.

Coaliția de grupuri de consumatori din spatele studiului, care face parte din Consumers International, o federație globală a organizațiilor de consumatori a căreia InfoCons este membră cu drepturi depline, solicită acum autorităților să îmbunătățească informarea pasagerilor asupra drepturilor lor și să sprijine aplicarea obligațiilor companiilor aeriene de a compensa pasagerii pentru întârzieri, pierderi sau deteriorarea bagajelor.

Sursa: Consumers International

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal