InfoCons, in parteneriat cu studentii Facultatii de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice, a realizat un studiu privind informatiile specificate pe etichetele produselor tip gel de dus pentru barbati ce se regasesc pe piata din Romania.

In cadrul studiului au fost analizate 19 produse de tip gel de dus pentru barbati, achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre voluntarii Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons din hypermarket-urile din Bucuresti, in luna Mai 2015.

Producatorii/ Distribuitorii care au fost analizati in cadrul studiului sunt urmatorii:

  • Sarantis Romania S.A.,
  • Beiersdorf Romania SRL,
  • Unilever South Central Europe S.A.,
  • Coty Cosmetics Romania,
  • Colgate – Palmolive (Romania) SRL,
  • Henkel Romania SRL,
  • Kaufland Romania SCS.

In urma studiului realizat au reiesit urmatoarele concluzii:

  • Din cele 19 produse analizate, niciunul nu prezinta pe ambalaj lista ingredientelor in limba romana.
  • Din punct de vedere al aditivilor alimentari (E-uri) mentionati pe etichetele produselor studiate s-a constatat faptul că 26.31% dintre produse contin 7 aditivi alimentari, 10.52% dintre acestea 6 aditivi alimentari, 26.31% – 5 aditivi alimentari. Nu a fost găsit niciun produs care să nu prezinte in lista ingredientelor macar un aditiv alimentar.
  • 13 din 19 produse au in compozitie benzoat de sodiu, aditiv alimentar cunoscut sub denumirea de E211, care provoaca reactii alergice persoanelor care sufera de astm, sau care au urticarie recurenta.
  • 05% dintre produsele analizate contin aditivul alimentar E133 (albastru briliant), un aditiv foarte periculos atunci cand este expus la temperaturi ridicate, producand gaze toxice.
  • 57% dintre produsele analizate nu au specificate pe ambalaj recomandari privind utilizarea corespunzatoare a produsului.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de InfoCons – InfoCons – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research&Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.

InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercita-le apelând 0219615!

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Pe același subiect

Meniu
Vezi versiunea veche a site-ului InfoCons.
This is default text for notification bar