Suntem in postul Pastelui! Mananci de post? Alege bine! Stii ce fel de lapte de soia cumperi?! 75% din produse au concentratie scazuta in proteine!

Bucuresti, 23 martie 2015 – InfoCons – InfoCons a realizat un studiu pe etichetele produselor tip lapte soia ce se regasesc pe piata din Romania.

In cadrul studiului au fost analizate 8 de produse tip lapte soia, achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre reprezentatii Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons din supermarket-urile de pe teritoriul tarii.

Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca, in ceea ce priveste concentratia de boabe de soia la un litru de apa, 37.5 % din produsele analizate au in continut scazut de boabe de soia, respectiv: 3%, 5% sau 6%.

Procentul scazut de boabe/seminte de soia din produsul finit justifica o compensatie mare de apa, ulei, alge marine, sare si o concentratie scazuta de proteine.

37.5% din produsele de lapte de soia prezinta cantitati de zaharuri, cu o concentratie de 5 sau 8 procente la 100 gr.

Din punct de vedere al cantitatii de sare/ 100 g de produs, aceasta se situeaza intre 0.05 g si 0.4 g.

Toate produsele comunica pe eticheta valorile energetice /100g, acestea situandu-se intre 19 kcal si 78 kcal, in conditiile in care valoare ideala este de 141 kcal/100g.

Desi ar trebui sa nu contina deloc carbohidrati, 25% din produsele supuse testului prezinta procente ridicate de 5, respectiv 8 la 100 gr de carbohidrati. De asemenea, 25% din produsele prezentate contin grasimi peste limita acceptata, de 18gr/100 gr.

Produsele tip lapte de soia care au stat la baza studiului au ca distribuitor/producator urmatoarele companii: S.A. Delhaize Group N.V / SC Mega Image SRL; Mona Naturprodukte GmbH / S.C Lidl Discount SRL; S.C. SANO VITA S.R.L; S.C Delaco Distribution SA; Bio Slym S.R.L; DANONE PDPA srl; Alpro C.V.A; Inedit S.R.L

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de InfoCons – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research&Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.

Despre: InfoCons – A.N.P.C.P.P.S. Romania – o9atitudine! – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.

Ia atitudine! Cunoaste-ti drepturile si exercita-le apeland 021 9615!

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal