Când cumpărați bunuri și servicii în UE – online , de la un magazin local sau de la un comerciant din străinătate – legislația UE vă protejează împotriva practicilor comerciale neloiale .

Când promovează , vând sau furnizează produse , companiile trebuie să vă ofere informații clare , care să vă permită să faceți cumpărături în cunoștință de cauză . Acestea trebuie să furnizeze toate detaliile obligatorii „ într-un mod clar și ușor de înțeles ” și într-un „ limbaj simplu și inteligibil ”. Aflați mai multe despre informațiile contractuale .

Citeste si : Ai grijă ce semnezi ! Tu știi ce înseamnă termenii din contractele pentru furnizarea de energie ?

Dacă nu reușesc să vă ofere aceste informații , acțiunile lor ar putea fi considerate neloiale . Aveți dreptul de a cere despăgubiri dacă sunteți tratat necorespunzător .

Consumatorii europeni beneficiază de protecție împotriva a două categorii principale de practici comerciale neloiale :

  • practicile înșelătoare , care se manifestă prin acțiune directă ( furnizarea de informații false ) sau omisiune ( nefurnizarea unor informații importante )
  • practicile agresive , al căror scop este să vă constrângă să cumpărați

Pe lângă posibilitățile existente de a solicita măsuri reparatorii , normele UE privind protecția consumatorilor le permit autorităților naționale să oprească și să prevină practicile comerciale neloiale, cum ar fi reclamele false, inexacte sau înșelătoare .

Citeste si : Alertă InfoCons ! Pate de post cu până la 13 E-uri ! Tu știi ce consumi în Postul Crăciunului ?

În temeiul acestor norme , dacă ați fost prejudiciat de practici comerciale neloiale , cum ar fi marketingul înșelător , aveți și dreptul la măsuri reparatorii proporționale și eficace . Este responsabilitatea autorităților naționale din țara dumneavoastră să vă asigure accesul la aceste măsuri reparatorii , în special la despăgubiri pentru daune și , dacă este cazul, la reducerea prețurilor și la rezilierea contractului .

Citeste si : Alertă InfoCons : Pastile de supt cu până la 6 E-uri !

Sursa : Comisia Europeană

Practici comerciale neloiale InfoCons Protectia Consumatorului