Când călătoriți în altă țară din UE , aveți dreptul de a accesa serviciile de conținut on-line contra cost , în același mod în care le-ați accesa în țara de origine . De exemplu, dacă plătiți un abonament la un furnizor de conținut TV , atunci când călătoriți în altă țară din UE puteți vizualiza și descărca filmele și serialele pe care le urmăriți și acasă .
Citește și : Expediere și livrare – Ce înseamnă ?
Aceste reguli vizează toate abonamentele contra cost la conținut on-line – cărți electronice , jocuri , muzică și evenimente sportive .
Dacă aveți contract cu un furnizor de conținut on-line care vă limitează accesul în alte țări din UE sau dacă a trebuit să plătiți suplimentar pentru a accesa conținutul în străinătate , aceste restricții nu se mai aplică .
Citeste si : Cum se completează contractul individual de muncă ?
Accesarea gratuită a conținutului on-line în străinătate
Normele UE acoperă și abonamentele gratuite la conținut on-line când călătoriți în altă țară din UE , dar pe bază opțională . Aceasta înseamnă că , pe durata șederii în străinătate , accesul la serviciile gratuite de conținut on-line la care v-ați abonat depinde de furnizorul de servicii .
Verificarea țării UE de reședință
Furnizorul de conținut poate folosi maximum 2 din următoarele modalități de verificare a țării dumneavoastră de reședință :
- cartea dumneavoastră de identitate sau alt mijloc electronic de identificare
- detalii privind plata, cum ar fi contul bancar sau numărul cardului de credit / de debit
- adresa la care aveți un decodor sau un dispozitiv similar
- achitarea unei taxe de licență pentru servicii publice de radiodifuziune, în țara UE de reședință
- un contract de internet sau de telefonie, ori un alt contract similar, în țara UE de reședință
- înregistrarea pe listele electorale locale
- plata taxelor locale
- un contract la utilități din țara UE de reședință
Citeste si : Practici comerciale neloiale – tot ce trebuie să știi
Dacă este nevoie, furnizorul de conținut mai poate utiliza și una din următoarele modalități de verificare a țării de reședință, dar numai în combinație cu una din metodele enumerate mai sus :
- adresa de facturare sau adresa dumneavoastră poștală
- o declarație pe propria răspundere care să confirme adresa în țara UE de reședință
- adresa IP ( pentru a verifica de unde accesați conținutul on-line )
Acces la același conținut , oriunde v-ați afla
Dacă vă aflați în altă țară din UE , furnizorul de conținut nu trebuie să vă perceapă taxe suplimentare pentru a vă oferi acces la conținutul pentru care plătiți deja abonament . Accesul trebuie să vi se ofere în aceleași condiții ca în țara de origine – acces la același conținut, pe același tip și număr de dispozitive , pentru același număr de utilizatori și cu aceleași funcționalități .
În același timp , furnizorului îi este interzis să reducă deliberat calitatea conținutului la care aveți acces pe durata călătoriei în străinătate . Atenție: calitatea conținutului on-line depinde și de rețeaua pe care o utilizați pentru a accesa conținutul (ex. o conexiune Wi-Fi sau rețeaua 3G/4G).
Citește și : Lebede diagnosticate cu gripă aviară în județul Suceava conform ANSVSA
Accesarea conținutului on-line cu ajutorul unei rețele 3G/4G pe durata șederii în străinătate va fi scăzută din volumul de date la care aveți dreptul în baza contractului de telefonie mobilă . Aflați mai multe despre normele UE în materie de roaming.