Stii ce fel de servetele umede folosesti?! Doar 79,48% au mentionat pe eticheta daca sunt testate dermatologic!

InfoCons, in parteneriat cu studentii Facultatii de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice, a realizat un studiu pe etichetele produselor tip servetele umede de buzunar ce se regasesc pe piata din Romania.

In cadrul studiului au fost analizate 39 de produse tip servetele umede de buzunar, achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre reprezentatii InfoCons din supermarket-urile de pe teritoriul tarii, in luna ianuarie 2015.

Produsele tip servetele umede de buzunar care au stat la baza studiului au ca distribuitor/producator urmatoarele companii:

  • SC ASIL COSMETICS SRL,
  • S.C. Lidl Romania SCS,
  • SC EUROPACK MEDIA SRL,
  • SC F.L.M GROUP INVEST SRL,
  • SC TURKROM SA,
  • SC GTI GENERAL TRADING SRL,
  • S.C. ELGEKA-FERFELIS ROMANIA S.A,
  • SC MERT SA,
  • SC BINDER INTERNATIONAL SERVICES,
  • INTERBRANDS Marketing&Distribution,
  • Mega Disposables SA.

Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca numarul de E-uri continute in produsele analizate variaza intre 0 si 4 E-uri:

  • 12,82 % din produsele analizate au in continut 0 E-uri;
  • 20,51 % din produsele analizate au in continut 1 E-uri;
  • 51,28 % din produsele analizate au in continut 2 E-uri;
  • 10,26 % din produsele analizate au in continut 3 E-uri;
  • 5,13 % din produsele analizate au in continut 4 E-uri.

Pentru a afla mai multe detalii privind semnificatia E-urilor (categorie, mod de utilizare, doza zilnica admisa precum si recomandari) va rugam sa accesati: http://e.infocons.ro/

71,79 % dintre produse au mentionate pe eticheta valorile privind pH-ul, acesta este de 5,5, neutru sau pH fiziologic.

Pe 7,69 % dintre pachetele de servetele este mentionat faptul ca acestea contin alcool si 12,82 % dintre produsele studiate sunt antibacteriene.

Pe langa cele de mai sus, de pe amalajele produselor analizate a mai reiesit ca doar 35,89 % dintre produse sunt hipoalergenice si 79,48 % sunt testate dermatologic. De asemenea, doar pentru 58,97 % cunoastem perioada de valabilitate, acesta variind intre 2 si 6 luni dupa deschidere.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de InfoCons – Organizație Națională pentru Protecția Consumatorilor in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.

InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercita-le apelând 021 9615!

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal