Miscarea de protectia consumatorilor -InfoCons alaturi de consumatori ! Alege in cunostinta de cauza furnizorul de energie electrica ! Ia atitudine ! Fii informat ! Ai grija ce semnezi ! Nu te lasa pacalit !

InfoCons lansează numărul 021-9615 număr cu tarif normal în rețeaua Telekom, apelabil din toate rețelele, numar dedicat consumatorilor care intampina o problema in schimbarea furnizorului de energie electrica. La acest număr consumatorii pot solicita consiliere, informare și pot depune o sesizare în domeniul protecției consumatorilor.

Mișcarea de Protecția consumatorilor – este alături de cei care doresc să isi schimbe furnizorul de energie electrica pe piata concurentiala.

Consumatorii care doresc incheierea unui nou contract sau au incheiat deja un contract de furnizarea a energiei electrice pot apăra drepturile și pot lua atitudine când acestea le-au fost încălcate sau nu au fost respectate.

Dacă aceștia au o problema legată de protecția consumatorilor pot apela la numarul destinat acestui Proiect și pot solicita informații utile.

Toți consumatorii care intâmpină probleme sau au nevoie de consiliere în acest domeniu pot accesa totodată și numărul de telefon pentru mesaj prin Whatsapp: 0732.008.969, direct la adresa de e-mail: juridic@infocons.ro sau în scris la C.P 38, O.P. 53 sector 4, București.

Inainte de semnarea unu nou contract consumatorii trebuie sa fie atenti la:

– pretul energiei electrice, fix sau variabil, inclus în pretul de furnizare;

– facturarea unei componente fixe stabilita în lei/zi sau lei/luna;

– perioada pentru care urmeaza a se aplica pretul mentionat în oferta;

– perioada pentru care urmeaza a se încheia respectivul contract;

– comisioane de încetare a contractului înainte de ajungerea la termen a acestuia;

– termenele, modalitatile si conditiile privind plata facturilor;

– modalitati de transmitere a facturii si a documentelor anexate acesteia;

– drepturile si obligatiile partilor;

– conditiile privind reînnoirea/prelungirea/rezilierea/ denuntarea unilaterala anticipata a contractului de furnizare;

– garantiile solicitate, dupa caz.

Drepturile consumatorilor de energie

  • Dreptul de acces la rețelele de energie electrică și gaze naturale;
  • Dreptul de a-și alege furnizorul de energie electrică și gaze naturale fară plata vreunei taxe pentru schimbarea acestuia;
  • Dreptul de a fi informat în legătură cu condițiile generale de contractare, prețurile și tarifele aplicabile, întreruperile programate în furnizarea gazelor naturale etc;
  • Dreptul de a solicita furnizorului modificarea și completarea contractului de furnizare și a anexelor acestuia, atunci când apar elemente noi ori când consideră necesară detalierea sau completarea unor clauze contractuale;
  • Dreptul de a solicita furnizorului să ia măsuri pentru remedierea defecțiunilor și a deranjamentelor survenite în rețelele de energie electrică și gaze naturale;
  • Dreptul de a beneficia de serviciul universal;
  • Dreptul de a primi informații despre utilizarea mai eficientă a energiei;
  • Dreptul de a adresa o plângere furnizorului referitor la activitățile prestate de acesta;
  • Dreptul de a vă adresa ANRE dacă nu sunteți mulțumit de răspunsul furnizorul

“ Suntem racordati la curent, adica energie electrica. Pare a fi un atribut de normalitate in secolul nostru, cu toate ca de multe ori si in multe localitati, mai ales cele rurale calitatea este foarte slaba, intreruperi frecvente, fluctuatii, dar din pacate inca multe localitati sau parti mici din localitati, au energie la o calitate mai slaba sau nu au energie electrica, si sunt inca in secolele trecute utilizind lampa.

Dar totusi pentru cei care au energie electrica si un contract de furnizare, oare este un contract citit ? Inteles ? Primim facturi, dar le intelegem ? Stim ce citim, si de ce platim cat platim ? Ne cunoastem obligatiile si drepturile de consumatori de energie electrica? Stim ca exista pe piata mai multe companii diferite de la care putem cumpara energie electrica ? Ca exista concurenta ? Exact ca si la telefonia mobila si fixa !

In 1990 era un singur furnizor de telefonie, astazi este o concurenta acerba, multe compani care ne ofera astfel de servicii si la fel este si in domeniul energiei electrice in anul 2016, este primul an in care pe piata de publicitate au aparut anunturi, clipuri video, la tv, radio, panotaj, ofertele companiilor de energie electrica.

Deci, nu uita:

1) poti sa ti schimbi compania cu care ai contract

2) citeste contractul

3) ai grija ce cumperi si la ce pret

4) ai drepturi

5) ai si obligatii

6) fii informat “

Sorin Mierlea – Presedinte InfoCons

 

 

Aparitii in mass-media:

News Falticeni

https://www.newsfalticeni.ro/2021/01/15/alege-in-cunostinta-de-cauza-furnizorul-de-energie-electrica/

FocusTim

https://focustim.ro/atentie-la-tepe-info-cons-vine-cu-informatiile-de-care-trebuie-sa-tinem-cont-cand-schimbam-furnizorul-de-energie-electrica/

Mediafax

https://www.mediafax.ro/social/sfaturi-pentru-cei-care-vor-sa-isi-schimbe-furnizorul-de-energie-electrica-19856273

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal