Margarină din Grăsime Vegetală (Click aici pentru a accesa secțiunea Teste Comparative) – știi ce conține? 54% din produsele analizate au in continut 5 E-uri!
Vrei să știi mai multe? Ajută-ne să te ajutăm – Fii membru! (Click aici pentru a fi si tu consumator european)
Am analizat 13 produse tip margarină / grăsime vegetală / grasime vegetală tartinabilă, pe baza informațiilor de pe etichetă, provenind de la 3 producători / furnizori / distribuitori: Unilever Romania, Orkla Foods Romania, Mega Image SRL.
Fii informat! Descarcă GRATUIT aplicația InfoCons – Scaneaza Codul de Bare și află ce conțin produsele tip gumă de mestecat și ce însemnă E-uril conținute de acestea.
*(Click pe pictograma pentru a descărca GRATUIT aplicația mobilă în funcție de sistemul de operare al telefonului mobil deținut)
Ca urmare a realizării acestui studiu a reieșit faptul că, în ceea ce priveste numărul de E-uri, din cele 13 de tipuri de produse analizate. Acestea variază între 3 și 6 E-uri:
- 8% din produsele analizate au în conținut 3 E-uri;
- 15% din produsele analizate au în conținut 4 E-uri;
- 54% din produsele analizate au în conținut 5 E-uri;
- 23% din produsele analizate au în conținut 6 E-uri.
84.61% din produsele ce fac prezentul studiu au menționat pe etichetă procentul de grăsime conținut, acesta având valori cuprinse între 20% grasime per produs până la 70% per produs.
Toate produsele au menționat pe etichetă valoarea energetică, iar aceasta variază de la 180 kcal per 100 gr pana la 630 kcal per 100 gr.
În ceea ce privește conținutul de carbohidrați, acesta este menționat pe etichetele a 84.61% dintre produsele analizate, prezentând valori cuprinse între 0.5 gr per 100 gr pana la 1.5 gr per 100 gr.
Conținutul de sare este inscripționat pe toate etichetele produselor analizate, iar acesta variază între 0.05 g/100g de produs si 1 g/100g de produs.
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor și serviciilor comercializate pe piața românească, derulat de InfoCons în cadrul consorțiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse și servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetățeanului consumator să fie facută în cunoștință de cauză. Studiul a fost realizat în perioada 25 Martie – 4 Aprilie 2016, pe baza informațiilor ce se regăsesc pe etichetele produselor tip margarină / grăsime vegetală / grasime vegetală tartinabilă, existente pe piața românească. Pentru a vizualiza rezultatele complete ale studiului, accesati tabelul aici.
InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!*