Protectia Consumatorului este un drept sacru al cetateanului: pentru faptul ca achizioneaza un bun sau un serviciu, el este indreptatit sa fie respectat ca atare. Stim cu totii ca, in anii comunismului, atitudinea generala era: iti place bine, daca nu, iarasi bine!? In plus, nu aveai nici cui sa te plangi daca erai abuzat.
Astazi, insa, prin infiintarea si activitatea depusa ulterior de Oficiul pentru Protectia Consumatorului, cetateanul are garantia ca, in cazul in care drepturile sale sunt incalcate sau abuzate, se poate adresa unui organism competent, care poate interveni eficient. Cei zece ani de activitate pe care Oficiul ii sarbatoreste zilele aceste sunt o dovada in acest sens.
Sigur, mentalitatile iau timp sa se schimbe – si astazi sunt destui furnizori de bunuri si/sau servicii care continua sa ii nesocoteasca pe cumparatori si drepturile lor, mai ales cand e vorba de pozitii de monopol pe care ajung sa le detina intr-un domeniu saul altul. Mai mult, nu toti cetatenii sunt tratati egal cand calatoresc in Europa. Iata pentru ce salut initiativa Oficiului de a constientiza cetatenii romani care calatoresc in Europa de drepturile de care se bucura in celelalte tari membre.
In concluzie, felicit Oficiul pentru Protectia Consumatorului pentru activitatea depusa in cei 10 ani de la infiintare si imi exprim convingerea ca va actiona la fel si in viitor, extinzandu-si aria de preocupare la nivelul Uniunii Europene, ai carei cetateni europeni trebuie sa se bucure de aceleasi drepturi peste tot in Europa.’
Ioan Mircea Pascu, Membru al Parlamentului European