Inghetata cu 9 E-uri! Si cu doar 1.3 % continut de cacao in inghetata cu ciocolata!

Inghetata cu 9 E-uri!

Si cu doar 1.3 % continut de cacao in inghetata cu ciocolata!

InfoCons – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons a realizat studiul pe produsele tip inghetata cu cacao/ciocolata ce se regasesc pe piata din Romania.

In cadrul studiului au fost analizate 27 de produse tip inghetata cu cacao/ciocolata, achizitionate in mod aleatoriu si anonim in luna iulie 2014.

Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca, in ceea ce priveste numarul de E-uri, din cele 27 de tipuri de produse analizate, acesta variaza intre 2 si 9 E-uri:

  • 29.62 % din produsele analizate au in continut 5 E-uri;
  • 18.51 % din produsele analizate au in continut 4 E-uri;
  • 14.81 % din produsele analizate au in continut 3 E ;
  • 11.11 % din produsele analizate au in continut 8 E-uri;
  • 11.11 % din produsele analizate au in continut 7 E-uri;
  • 7.40 % din produsele analizate au in continut 6 E-uri;
  • 3.70% din produsele analizate au in continut 2 E-uri;
  • 3.70% din produsele analizate au in continut 9 E-uri;

Produsele tip inghetata cu cacao/ciocolata care au stat la baza studiului au ca distribuitor/producator urmatoarele companii: S.C MARESI FOODBROKER S.R.L., S.C ALPIN 57 LUX S.R.L., S.C Romania Hypermarche S.A., S.C. MACROMEX S.R.L., S.C. BETTY ICE S.R.L., S.C. LIDL DISCOUNT S.R.L., S.C MEGA IMAGE S.R.L, Kaufland Romania SCS, Kubo Ice Cream Company Romania, Unilever South Central Europe, Nestle Romania S.R.L., S.C Carrefour Romania S.A,

Continutul de cacao/pudra cacao variaza intre 1.3 – 25 %.

25.92 % din produsele studiate nu au mentionat pe eticheta continutul de cacao.

Gramajul produselor studiate variaza intre 36 -120 grame, iar 81.48% din aceste produse au mentionat pe eticheta valoarea energetic.

55.55 % de produse au mentionat pe eticheta valoarea zaharurilor, aceasta variaza intre 11 si 31 grame / 100 grame de produs.

Pentru mai multe informatii puteti accesa studiul complet aici.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de InfoCons – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.

InfoCons (www.infocons.ro), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.

Ia atitudine! Cunoaste-ti drepturile si exercita-le apeland 021 9615!

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal