InfoCons Protecția Consumatorilor te asigură ! Totul despre asigurarea facultativă a locuinței
Asigurarea obligatorie ofera o protectie minima, recomandandu-se ferm incheierea de asigurari facultative care sa acopere diferenta intre valoarea reala a locuintei dumneavoastra si suma asigurata obligatoriu!
Asigurarile facultative sunt un instrument accesibil tuturor si eficientpentru a ne proteja agoniseala de o viata.
- O asigurare facultativa acopera cele mai frecvente riscuri care pun in pericol locuinta si pot afecta si bunurile Dumneavoastra
- Incheierea acestei polite este cea mai ieftinamodalitate de protejare a casei si bunurilor personale, chiar mai ieftina decat instalarea unui sistem perfectionat de alarma
Citește și : InfoCons te informează : Peste 100 de operatori economici, furnizori de energie, controlați de ANPC ( Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor ) , în toată țara
Ce este asigurarea facultativă a locuinței ?
Asigurarea facultativă a locuinței este un produs prin care se pot asigura în întregime apartamente, case sau imobile, împotriva producerii anumitor riscuri prevăzute în contractul încheiat între compania de asigurări și asigurat. Odată încheiată o poliță facultativă, asigurătorul se obligă ca, în schimbul unei prime pe care trebuie să o achiți, să te despăgubească, în cazul producerii riscurilor prevăzute în poliță.
O astfel de poliță facultativă, împreună cu polița obligatorie PAD, te ajută să îți protejezi locuința, la valoarea ei reală, împotriva mai multor riscuri. Accesează categoriile de mai jos și află tot ce trebuie să știi despre asigurarea facultativă a locuinței și modul în care funcționează aceasta.
O locuință este expusă mai multor riscuri, polița PAD acoperind dezastrele naturale (cutremur, inundații, alunecări de teren). Incendii, explozii, furtul bunurilor din casă sau inundații provocate de spargerea conductelor – sunt alte câteva riscuri permanente la care este supusă o locuință. Polița facultativă îți protejează locuința împotriva riscurilor naturale peste sumele asigurate de PAD, dar și împotriva altor riscuri.
Citește și : Participi la Summer Well 2025 ? Rămâi informat cu InfoCons Protecția Consumatorilor !
În funcție de tipul asigurării facultative contractate, poți adăuga riscurilor de bază (în cazul în care compania de asigurări care a emis polița facultativă permite acest lucru) și alte tipuri de riscuri (opționale sau extinderi). Înaintea altor tipuri de riscuri, îți spunem care sunt riscurile de bază (sau riscurile standard, așa cum mai sunt cunoscute) preluate de asigurarea facultativă a locuinței:
- Incendiul;
- Trăsnetul;
- Explozia;
- Căderea de corpuri pe locuința asigurată;
- Cutremurul;
- Riscurile atmosferice (furtună, grindină, ploaie torențială, inundație, viitură, greutatea stratului de zăpadă, greutatea stratului de gheață, avalanșă, etc.);
- Alunecările și/sau prăbușirile de teren;
- Apa de conductă și refularea acesteia;
- Coliziunea cu autovehiculele;
- Vandalismul;
- Distrugerile provocate de animale;
- Furtul bunurilor și al elementelor constructive;
- Avariile centralelor termice;
- Alte tipuri de costuri suplimentare necesare efectuării reparațiilor.
Citește și : Cum ajunge un produs să fie protejat ca indicație geografică – Fii informat cu InfoCons Protecția Consumatorilor de Proprietate Intelectuală !
În cazul producerii unui eveniment asigurat, anunță, în cel mai scurt timp posibil, organele abilitate: Poliția (în caz de efracție), Pompierii (în caz de incendiu), etc., care vor întocmi procesele verbale de constatare sau de cercetare. Apoi, informează compania sau brokerul de asigurări la care ai încheiat polița facultativă, cu privire la producerea evenimentului acoperit de asigurarea facultativă.
Avizarea daunei (anunțarea companiei de asigurări cu privire la daunele înregistrate) se face telefonic. Ca asigurat, apelezi Call Center-ul de daune (numărul de telefon poate fi găsit pe site-ul companiei de asigurări). Pentru avizare, trebuie să ai la îndemână polița facultativă, pentru că va trebui să furnizezi diverse informații necesare companiei de asigurări (numărul asigurării facultative, etc.).
Apoi, un reprezentant al companiei de asigurări va constata daunele produse și va propune soluții de reparație/înlocuire. După aceea, trebuie să completezi cererea de despăgubire și să o depui la compania de asigurări. Conform poliței și legislației în vigoare, plata despăgubirilor se efectuează după 10-30 de zile de la data depunerii documentației complete.
Sursa : UNSAR
Semnătura : Departamentul InfoCons Asigurare
InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor membră cu drepturi depline în Organizația MondialăConsumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129 , sector 4, tel: 021/319.32.66 , mail : secretariat@infocons.ro , Protecția Consumatorului , Protecția Consumatorilor , Proprietate Intelectuală , Consumers Protection , Consumer Protection , Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă , Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte , Telefonul Consumatorului , Telefonul Consumatorilor , Protecția Mediului , Alege Bine , Citește Eticheta , Ia Atitudine , Sănătate , Incredere , Trust , Sorin Mierlea , Cybersecurity , Securitate Cibernetică , Școală Profesională , Școală de Meserii , Risc , Măsuri , Pericol , Operator economic , Asigurare , Asigurat , Locuință , Asigurare , PAD , Asigurarea locuinței , Asigurare facultativă



















