Datorita faptului ca pe piata din Romania sunt utilizate frecvent mesaje precum „ produs romanesc ” , atat in mesajele de promovare a produselor , cat si pe eticheta acestora, si avand in vedere ca multi consumatori au un apetit ridicat si isi doresc sa cumpere produse romanesti , este important sa le dam consumatorilor incredere ca produsele indeplinesc toate conditiile legale .
Astfel , InfoCons lanseaza un apel pentru toti producatorii si comerciantii corecti , transparenti si morali , sa se inscrie in Registrul National de Evidenta a Producatorilor . Acest Registru este destinat celor care pot dovedi ca indeplinesc toate conditiile legale necesare pentru a folosi sintagma de „ produse romanesti ” pentru produsele sale .
Citește și : Produse Tradiționale Românești
” LEGE nr. 150 din 12 iulie 2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare
EMITENT : PARLAMENTUL
Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 534 din 15 iulie 2016
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Articolul I Legea nr. 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare, publicată în Monitorul Oficial al României , Partea I, nr. 705 din 20 octombrie 2009, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează
1. La articolul 2 alineatul (2), după punctul 2^1 se introduc patru noi puncte, punctele 2^2 -2^5, cu următorul cuprins:
2^5. produs românesc – produs obţinut pe teritoriul naţional din materii prime de bază provenite în proporţie de 100% din fermele din România ; produsul are la bază interesul acordat de producători comercianţilor în sensul asigurării siguranţei şi securităţii alimentare;”
Increderea consumatorilor este fundamentul increderii in produse , servicii si in functionarea statului european . Aceasta incredere trebuie construita pas cu pas , prin mesaje publicitare corecte si informatii CORECTE si LEGALE pe etichetele produselor alimentare .
Citește și : Campania Nationala “Citeste eticheta! Alege produse romanesti!”
Mesajele publicitare , precum si cele de pe eticheta produsului , permit consumatorului sa faca o alegere in cunostinta de cauza , pe baza informatiei transmise . Doar asa putem asigura o piata echitabila si transparenta , unde consumatorii sunt protejati si informati corespunzator .
InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor membră cu drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , avand Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129, sector 4, tel: 021/319.32.66, mail : secretariat@infocons.ro