InfoCons protectia consumatorilor de Energie Electrica : Cum procedez dacă doresc o verificare a contorului de energie electrica

InfoCons protectia consumatorilor de Energie Electrica : Cum procedez dacă doresc o verificare a contorului de energie electrica

 

InfoCons protectia consumatorilor de energie electrica te informeaza – Cum procedez dacă doresc o verificare a contorului ?

Dacă ai constatat o defecțiune la contorul de energie electrică (salt index, contor blocat, lipsă afișaj, consum exagerat), te rugăm să semnalezi acest lucru prin intermediul furnizorului de energie electrică.

În situația în care, în ultimele 12 luni, a existat o solicitare nejustificată, la care costurile de verificare au fost suportate de către operatorul de distribuție, la următoarea solicitare de verificare a contorului costul lucrărilor de verificare va fi suportat de către tine.

InfoCons protectia consumatorului de energie electrica te informeaza –  Nu s-a putut efectua citirea indexului contorului de energie electrică în perioada stabilită, din cauza lipsei accesului la contor, cum procedez ?

Dacă în perioada stabilită nu s-a putut efectua citirea indexului contorului din cauza lipsei accesului la acesta, se poate reprograma o nouă deplasare în teren, prin intermediul furnizorului.

 

InfoCons protectia consumatorului te informeaza : Escrocheriile de tip romance scam – InfoCons protectia consumatorilor de securitate cibernetica – cyber security

InfoCons protectia consumatorilor de energie electrica te informeaza – Cum se procedează dacă clientul sesizează că grupul de măsurare (contorul) este suspect de înregistrări eronate ?

Dacă utilizatorul sesizează operatorului de distribuție (OD), direct sau prin intermediul furnizorului, că grupul de măsurare (contorul) este suspect de înregistrări eronate, OD efectuează o verificare la locul funcționării, cu acceptul și în prezența utilizatorului și a furnizorului, iar constatările se înscriu într-un proces-verbal semnat de părți. Echipamentul de măsurare demontat se verifică în laborator metrologic autorizat, care stabilește eroarea de înregistrare. Costul lucrărilor de verificare, demontare și remontare a grupului de măsurare se suportă de către OD, inclusiv în cazul în care sesizarea se dovedește a fi neîntemeiată. În situația unei noi reclamații neîntemeiate a utilizatorului, efectuată în următoarele 12 luni de la reclamația neîntemeiată ale cărei costuri au fost suportate de către OD, costul se plătește de către utilizator, prin intermediul furnizorului.

InfoCons protectia consumatorului de energie electrica te informeaza – Cum se procedează dacă nu se poate efectua citirea contorului, cu periodicitatea stabilită, din cauza lipsei accesului la contor ?

Dacă citirea nu se poate efectua din cauza lipsei accesului la contor, aceasta se poate reprograma, de comun acord, între client și distribuitor, și prin intermediul furnizorului. Dacă un client a fost preavizat, întrucât delegatul operatorului de distribuție nu a avut acces la contor, este obligatorie respectarea termenului din preaviz în ceea ce privește contactarea furnizorului sau a distribuitorului. În caz contrar, se va proceda la întreruperea alimentării cu energie electrică a locului de consum.

InfoCons protectia consumatorilor de energie electrica te informeaza – Vreau o citire suplimentară a indexului contorului, cum procedez ?

 

Solicitarea unei citiri a indexului contorului de energie electrică, în afara citirii programate de către distribuitor, presupune o deplasare suplimentară, iar acest serviciu se efectuează contra cost.

 

Semnat : Departamentul InfoCons energie electrica

 

InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și  Strategiilor  membră cu drepturi depline în Organizația Mondială  Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având  Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129 , sector 4, tel: 021/319.32.66 , mail : secretariat@infocons.ro ,  Protecția Consumatorului ,   Protecția Consumatorilor ,  Proprietate Intelectuală ,  Consumers Protection , Consumer Protection , Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă ,   Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte  , Telefonul Consumatorului ,  Telefonul Consumatorilor , Protecția Mediului , Alege Bine , Citește Eticheta , Ia Atitudine , Sănătate , Incredere , Trust , Sorin Mierlea , Cybersecurity , Securitate Cibernetică , Asigurare , Asigurat cyber security , energie electrica , energie, gaze naturale, furnizor energie , distribuitor energie 

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și