Drepturile pasagerilor cu handicap sau cu mobilitate redusă la calatoria cu avionul- InfoCons protectia consumatorilor te informeaza
Asistență la calatoria cu avionul a persoanelor cu handicap sau cu mobilitate redusa
Când călătoriți cu avionul, aveți dreptul la asistență gratuită. Aceasta include, printre alte tipuri de sprijin, următoarele forme de asistență în aeroporturi înainte și după zbor, precum și în timpul zborului:
- ajutor cu bagajele
- asistență la urcarea și coborârea din avion
- transportul gratuit al câinelui de asistență recunoscut, al echipamentelor medicale și a 2 echipamente de mobilitate.
În plus, în cazul în care călătoriți însoțit de o persoană care oferă asistență, compania aeriană ar trebui, ori de câte ori este posibil, să îi permită acestei persoane să stea lângă dumneavoastră în avion.
Pentru a beneficia de cele mai bune servicii de asistență, contactați compania aeriană, vânzătorul de bilete sau operatorul de turism, cu cel puțin 48 de ore înainte de călătorie. Precizați de ce tip de asistență aveți nevoie și dacă luați cu dumneavoastră un însoțitor. De asemenea, trebuie să îi informați dacă veți călători cu un câine de asistență. Veți primi inclusiv indicații cu privire la scaunul cu rotile sau la dispozitivul dumneavoastră de mobilitate și, dacă este cazul, cu privire la bateriile acestuia.
Citeste si : InfoCons Protecția Consumatorilor : Putem deveni dependenți de alimentele ultraprocesate ? Răspunsul doamnei Dr. Mirela Chitul
Chiar dacă nu ați informat compania aeriană, vânzătorul de bilete sau operatorul de turism că aveți nevoie de asistență, cu cel puțin 48 de ore înainte de călătorie, aceștia trebuie totuși să depună toate eforturile rezonabile pentru a vă ajuta să călătoriți conform planului.
Companiile aeriene nu sunt obligate să vă ajute să luați masa sau medicamentele pe durata zborului. Dacă aveți nevoie de astfel de sprijin, de exemplu pe durata unui zbor mai lung, trebuie să îi cereți unei alte persoane să vă însoțească pentru a vă furniza această formă de asistență.
Nu vi se poate refuza îmbarcarea din cauza handicapului sau a mobilității reduse, cu excepția cazului în care:
- aeronava sau ușa aeronavei este prea mică sau
- reglementările naționale, internaționale sau europene în materie de siguranță sau decizia autorităților competente responsabile cu siguranța aviației îi interzic companiei aeriene să vă transporte.
Transportatorii pot refuza să vă transporte din motivele menționate mai sus. Cu toate acestea, ca alternativă și pentru a vă permite să călătoriți, operatorul de transport vă poate solicita să fiți însoțit de o persoană care poate oferi asistența prevăzută de normele de siguranță aplicabile. În acest caz, transportatorul nu este obligat să transporte gratuit această persoană.
Sursa : europa.eu
InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor membră cu drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129 , sector 4, tel: 021/319.32.66 , mail : secretariat@infocons.ro , Protecția Consumatorului , Protecția Consumatorilor , Proprietate Intelectuală , Consumers Protection , Consumer Protection , Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă , Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte , Telefonul Consumatorului , Telefonul Consumatorilor , Protecția Mediului , Alege Bine , Citește Eticheta , Ia Atitudine , Sănătate , Incredere , Trust , Sorin Mierlea , Cybersecurity , Securitate Cibernetică , Avion , Zbor, Aeroport, Drepturile Pasagerilor , Pasageri, Aeroport, Despagubiri , Zbor anulat, Zbor intarziat, Bagaj, Bagaj de Cala , persoane cu handicap


















