Direcția Generală de Asistență Socială București
Director General Direcția Generală de Asistență Socială București
Cosmina Ioana Simiean Nicolescu
”Cât de bun este un serviciu public se cuantifică prin cât de bine contribuie acesta la îmbunătățirea calității vieții beneficiarilor”
Cu un cadru legislativ recent reglementat în comparație cu țările europene (2011), asistența socială din România s-a maturizat și continuă să crească din punct de vedere al serviciilor oferite, grație unui efort permanent de ajustare a mecanismelor sale de funcționare. Acest lucru este rezultatul cooperării stabilite atât cu instituțiile publice, cât și cu organismele non-guvernamentale înființate după 1990. Măsurile adoptate până în prezent în domeniu au adus importante elemente de reformă în ceea ce privește funcționarea, finanțarea, standardizarea și armonizarea serviciilor sociale.
În calitate de instituție responsabilă de asigurarea aplicării politicilor şi strategiilor de asistenţă socială şi de realizarea, la nivelul Capitalei, a măsurilor de protecție şi asistență socială, Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului București, trebuie să facă față permanent provocării de a identifica noi modalități pentru îmbunătățirea calității serviciilor oferite beneficiarilor săi.
Cine sunt aceștia? Persoanele care din motive de natură economică, fizică, psihică sau socială nu au posibiltatea de a-și asigura resursele necesare în vederea satisfacerii nevoilor zilnice. Barometrul sustenabilității relației noastre cu beneficiarii variază în funcție de rezultatele procesului de evaluare, certificare, monitorizare și control a calității serviciilor sociale oferite.
Asistența socială nu se limitează doar la oferirea de servicii publice. Prin intermediul organizațiilor non-guvernamentale, prin rolul lor critic, de educare, conștientizare și mobilizare pentru realizarea unor cauze sociale importante, instituția noastră poate avea o conduită proactivă. În acest sens, Asociația InfoCons reprezintă un jucător implicat din anul 2003 în domeniul protecției consumatorului, bucurându-se de recunoaștere națională și internațională.
Cum asistența socială nu poate funcționa decât ca parte a unui sistem, Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului București și-a impus să fie un partener corect și implicat, care să-și armonizeze serviciile cu măsuri din domeniul economic, educațional de sănătate, cultural etc.
Rolul Direcției Generale de Asistență Socială a Municipiului București și al InfoCons este de a crea o punte de legătură cu celelalte instituții din domeniile amintite și de a încuraja astfel o9atitudine în ceea ce privește calitatea vieții și respectarea drepturilor beneficiarilor noștri.
Astăzi, la 20 ani de activitate în interesul consumatorilor, cooperarea dintre instituțiile noastre poate trece la un alt nivel, având în vedere că prin activitatea sa InfoCons participă la elaborarea programe și strategii care implică și serviciile sociale, iar prin intermediul activității de monitorizare asociația oferă un feed-back real și constructiv, care ne poate ajuta să evoluăm împreună.
Salutăm InfoCons, mulți ani cu realizări!