De Black Friday drepturile tale nu sunt la reducere !

InfoCons vine cu sfaturi pentru cumpărăturile de Black Friday . Reducerile mari de preț , într-o anumită perioada , sunt binevenite atât pentru consumatori , cât și pentru operatorii economici .

Pentru a beneficia de aceste reduceri și a le fi respectate interesele economice , consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenționează să le achiziționeze și să acorde atenție tuturor detaliilor , în special în perioada marilor reduceri de prețuri , cum este Black Friday.

Așadar , InfoCons pune la dispoziția consumatorilor Aplicația Europeană de Protectia Consumatorilor gratuită , independentă și transparentă prin care se pot apela direct și rapid numerele de urgență la nivel local, național și internațional în cazul în care aceștia întâmpină probleme cu produsele și serviciile pe care le achiziționează .

Posibilitatea de a avea în mod GRATUIT și într-un singur loc toate numerele de urgență, dar și de a apela aceste numere direct din Aplicația InfoCons ,  reprezintă un real ajutor.  Aplicația InfoCons adună în secțiunea SOS numerele pentru Protecția Consumatorilor , Autoritatea Națională Sanitară și pentru Siguranța Alimentelor , Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei , Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații , Autoritatea de Supraveghere Financiară , Urgențe , Ambulanță , Poliție , Pompieri sau Protecția Copilului  etc.

În această perioadă , consumatorii se îndreaptă și către produse tip îmbrăcăminte , produse cosmetice etc. În acest context, InfoCons vine în sprijinul consumatorilor cu Aplicația Gratuită InfoCons ce pune la dispoziție alertele rapide pentru produsele nealimentare la nivelul Uniunii Europene , actualizate în timp real .

Prin descărcarea aplicației de pe App Store, Google Play sau App Gallery, consumatorii au acces direct și transparent la alertele rapide pentru produsele nealimentare, actualizate zilnic și însoțite de detalii precum:

  • denumire produs
  • țara vizată
  • gradul de risc
  • originea produsului
  • data la care intră alerta în vigoare
  • fotografia cu produsul vizat

Atenție ! Înainte de achiziționare , accesați secțiunea Alerte din cadrul Aplicației Europene InfoCons pentru a vă asigura ca produsele pe care doriți să le achiziționați nu fac sau nu au făcut obiectul alertelor emise de Uniunea Europeană , doar printr-o simplă căutare în bara de meniu din această secțiune – “căutare” .

În U.E. aveți dreptul de a returna produsele achiziționate online sau prin alte mijloace de vânzare la distanță (prin telefon, prin poștă, de la un comis voiajor) în termen de 14 zile, pentru a beneficia de rambursarea integrală a sumei plătite. Nu aveți nevoie de un motiv special pentru a face acest lucru, e suficient să vă răzgândiți.

Perioada de reflecție de 14 zile nu este valabilă în cazul tuturor produselor. Iată câteva excepții:

  • bilete de avion și de tren, bilete la concerte, rezervări la hotel, închirieri de mașini și servicii de catering rezervate pe perioade sau la date determinate
  • produse alimentare și băuturi livrate la domiciliu, în mod regulat (ex. de către un lăptar)
  • produse fabricate la comandă sau personalizate în mod clar (ex. un costum făcut la comandă)
  • înregistrări audio-video sau programe informatice sigilate, precum DVD-urile, pe care le-ați desigilat după primire
  • conținutul digital on-line, dacă ați început deja descărcarea sau vizionarea on-line și dacă ați acceptat faptul că vă pierdeți dreptul de a vă retrage din contractul de achiziție odată începută descărcarea sau vizualizarea
  • bunuri cumpărate de la persoane fizice, mai degrabă decât de la companii/comercianți
  • contractele urgente de reparații și întreținere – dacă sunați un instalator pentru a-l ruga să vă repare un duș, nu puteți anula lucrarea, odată ce ați convenit asupra prețului serviciului.

Ai grijă să nu achiziționezi produse contrafăcute !

 

InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea  Programelor și Strategiilor  membră cu drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , avand Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129, sector 4, tel: 021/319.32.66, mail : secretariat@infocons.ro

 

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal