Comisia Europeana : Rambursarea biletelor în termen de 14 zile în cazul anulării unui zbor angajament al anumitor agentii de turism online – InfoCons te informeaza

Comisia Europeana : Rambursarea biletelor în termen de 14 zile în cazul anulării unui zbor angajament al anumitor agentii de turism online – InfoCons te informeaza

Mai multe agenții de turism online se angajează să ramburseze în termen de 14 zile zborurile anulate, în urma unui dialog cu Comisia și cu autoritățile de protecție a consumatorilor

În urma unui dialog cu Comisia Europeană și cu Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor (CPC) a autorităților naționale de protecție a consumatorilor, Expedia și Lastminute.com s-au angajat să informeze mai bine consumatorii cu privire la drepturile lor și să se asigure că primesc rambursarea biletelor în termen de 14 zile în cazul anulării unui zbor de către compania aeriană.

Prezentare generală a angajamentelor

În urma dialogului, Expedia și Lastminute.com au semnat următorul set de angajamente:

  • În cazul zborurilor anulate, Expedia și Lastminute.com vor transfera rambursările de la compania aeriană către consumator în termen de 7 zile de la data la care agenția de voiaj online primește rambursarea de la compania aeriană, rezultând o rambursare în maximum 14 zile pentru consumatori. În plus, acestea au declarat că au lichidat orice restanțe în ceea ce privește rambursările.
  •  Datele de contact ale agențiilor de turism online, cum ar fi numerele de telefon și adresele de e-mail, vor fi furnizate în sau prin intermediul secțiunilor de asistență sau „contactați-ne” de pe site-urile lor web, astfel încât consumatorii să poată intra cu ușurință în contact cu acestea.
  • Informațiile privind beneficiile specifice legate de diferitele pachete de servicii oferite de agențiile de turism online vor fi mai clare pentru consumatori.
  • Consumatorii vor fi informați în mod clar cu privire la drepturile lor legale în temeiul Regulamentului privind drepturile pasagerilor aerieni la redirecționare sau rambursare în cazurile în care compania aeriană își anulează zborurile. De asemenea, aceștia vor fi informați în mod clar dacă zborul a fost anulat.
  • Consumatorii vor fi informați în mod clar cu privire la consecințele pe care serviciile specifice oferite de intermediarii companiilor aeriene le pot avea asupra drepturilor consumatorilor în cazul unei perturbări a zborului (de exemplu, atunci când se anulează doar un segment al unei călătorii, este posibil ca cel de-al doilea segment să trebuiască să fie plătit în cazul în care nu există nicio legătură între zborurile care constituie călătoria).

Lastminute.com a fost de acord să pună în aplicare majoritatea acestor angajamente începând cu 1 iulie 2025, cu punerea în aplicare deplină până la 1 septembrie 2025, în timp ce Expedia a declarat că practicile sale sunt în conformitate cu angajamentele de mai sus.

 

Citeste si : Drepturile consumatorilor la calatoria cu avionul – drepturi la despagubiri – InfoCons protectia consumatorilor te informeaza

Acest dialog, condus de Agenția suedeză pentru protecția consumatorilor, a urmărit să încurajeze agențiile de turism online să adopte în mod voluntar practici care să îmbunătățească protecția consumatorilor și cunoașterea drepturilor acestora, precum și respectarea de către platformă a legislației UE. Acesta se bazează pe acțiunea coordonată din 2023 condusă de Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor, care a obținut aceleași angajamente din partea Edreams ODIGEO, a Grupului Etraveli și a Kiwi.com. Astfel, numărul total al agențiilor de turism online majore care aderă la aceleași angajamente ajunge la cinci.

Etapele următoare

Rețeaua autorităților europene de protecție a consumatorilor va monitoriza dacă Expedia și Lastminute.com au pus în aplicare în mod corect angajamentele până la termenul convenit. Rețeaua va continua, de asemenea, să monitorizeze punerea în aplicare a angajamentelor de către Edreams ODIGEO, Etraveli Group și Kiwi.com. Rețeaua va continua, de asemenea, să promoveze aceste angajamente în rândul altor agenții de turism online.

Contextul

Lastminute.com a făcut anterior obiectul unei măsuri naționale de asigurare a respectării legislației de către Agenția suedeză pentru protecția consumatorilor, în cursul căreia a fost de acord cu angajamentele pentru piața suedeză. Prin semnarea angajamentelor cu rețeaua CPC, Lastminute.com a declarat acum că va adera la aceste angajamente în întregul Spațiu Economic European. Expedia și-a asumat în mod voluntar angajamentele în afara oricăror acțiuni de asigurare a respectării legislației la nivel național sau la nivelul UE.

 

Citeste si : Atentie la capcanele din mediul online cand pleci in vacanta !! InfoCons protectia consumatorilor de cybersecurity

 

În temeiul drepturilor pasagerilor din UE, companiile aeriene care anulează un zbor trebuie să ramburseze biletele în termen de 7 zile de la data la care pasagerul a optat pentru rambursarea zborului. Cu toate acestea, biletele de avion pot fi cumpărate și printr-un intermediar (o „agenție de voiaj online”). Angajamentele din 2023 la care Expedia și Lastminute.com s-au înscris oferă claritate pentru astfel de cazuri: consumatorii vor primi rambursarea în termen de maximum 14 zile. Acest pas contribuie, de asemenea, la crearea unor condiții de concurență echitabile în sectorul transportului aerian de călători.

În noiembrie 2023, Comisia a propus noi norme în ceea ce privește asigurarea respectării drepturilor pasagerilor în Uniune și a drepturilor pasagerilor în contextul călătoriilor multimodale. Normele propuse prevăd același interval de timp pentru rambursarea prin intermediari a costurilor de zbor anulate (maximum 14 zile). Aceste propuneri, precum și propunerea din 2013 privind drepturile pasagerilor care utilizează transportul aerian sunt în prezent în curs de negociere de către colegiuitori.

Rețeaua CPC este o rețea de autorități responsabile cu aplicarea legislației UE în materie de protecție a consumatorilor. Pentru a combate încălcările transfrontaliere ale legislației în materie de protecție a consumatorilor, autoritățile naționale respective, asistate de Comisia Europeană, își coordonează acțiunile de investigare și de asigurare a respectării legislației. Mecanismul specific de cooperare și coordonare în cadrul căruia funcționează rețeaua este reglementat de Regulamentul privind cooperarea în materie de protecție a consumatorului.

 

Semnat : Departamentul InfoCons calatorii

 

Sursa : ec.europa.eu

InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și  Strategiilor  membră cu drepturi depline în Organizația Mondială  Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având  Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129 , sector 4, tel: 021/319.32.66 , mail : secretariat@infocons.ro ,  Protecția Consumatorului ,   Protecția Consumatorilor ,  Proprietate Intelectuală ,  Consumers Protection , Consumer Protection , Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă ,   Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte  , Telefonul Consumatorului ,  Telefonul Consumatorilor , Protecția Mediului , Alege Bine , Citește Eticheta , Ia Atitudine , Sănătate , Incredere , Trust , Sorin Mierlea , Cybersecurity , Securitate Cibernetică , Asigurare , Asigurat , zbor, avion, calatorie , rambursare , despagubire 

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și