Citeste eticheta! Ia atitudine si alege intelept! 30.43% dintre produsele tip pate studiate, nu au specificate informatii cu privire la valorile energetice!

  1. Acasă
  2. Comunicate de presă
  3. Citeste eticheta! Ia atitudine si alege intelept! 30.43% dintre produsele tip pate studiate, nu au specificate informatii cu privire la valorile energetice!

InfoCons – InfoCons – InfoCons a realizat un studiu pe etichetele produselor tip pate ce se regasesc pe piata din Romania.

In cadrul studiului au fost analizate 46 de tipuri de pateu , achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre reprezentatii  Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons din supermarket-urile de pe teritoriul tarii, in perioada iulie-august 2013

Producatorii/Distribuitorii care au fost analizati in cadrul studiului sunt urmatorii : S.C. Scandia Food S.R.L., Tulip Food Company ( Distribuitor : S.C. Marathon Distribution Group S.R.L.), S.C. Mega Image S.R.L., SC .Orkla Foods Romania S.A,. Hame Romania S.R.L., S.C. Glina S.A., S.C. Prefera Foods S.A. , S.C. Carrefour Romania S.A., S.C. Productie Ardealul S.R.L., S.C. BILLA ROMANIA S.R.L., S.C. Auchan Romania S.A., S.C. Lidl Discount S.R.L,. S.C. Romania Hypermarche S.A., S.C. real,-Hypermarket Romania S.R.L., S.C. Vascar S.A..

Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca din punct de vedere al numarului de E-uri, din cele 46 de tipuri de pate analizate 6.52 % nu au niciun E, 19.56 % au un continut de 2 E-uri,  13.04 % contin 6 E-uri , 8.69 % contin 9 E-uri. Numericul de E-uri variaza intre 0 si 10.

De asemenea, din punct de vedere al existentei pe etichetele produselor supuse studiului a informatiilor cu privire la valorile energetice (kcal/100 gr) :  30.43 % nu  au specificate aceste informatii, iar la cele care este specificat acestea variaza intre : 125 – 321.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de InfoCons –  InfoCons – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. –  International Consumer Research&Testing pentru  produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza .

Studiul integral poate fi accesat AICI.

InfoCons – InfoCons – o9atitudine ! – InfoCons, unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Meniu