Ce masuri de igiena individuala trebuie luate si respectate in autoizolare?

  • Evitați contactul apropiat cu celelalte persoane din locuință și, dacă este posibil, să se izoleze într-o cameră separată.
  • NU primiți vizitatori în perioada de autoizolare la domiciliu.
  • Spălați-vă pe mâini cu apă și săpun, timp de cel puțin 20 de secunde, ori de câte ori este necesar (după utilizarea toaletei, înaintea pregătirii mesei etc).
  • Curățați și dezinfectați zilnic toate suprafețele pe care le atingeți frecvent (ex: mese, clanțe, obiecte de mobilier, bateria/robinetele de la chiuvetă, alte obiecte care pot fi atinse și de alte persoane).
  • Acoperiți-vă gura și nasul cu șervețel de unică folosință sau cu o țesătură atunci când strănutați sau tușiți, sau strănutați și tușiți în pliul cotului. Aruncați batista imediat la coșul de gunoi, în sac de plastic, după care spălați-vă mâinile cu apă și săpun timp de 20 de secunde.
  • Aerisiți cât mai bine toate încăperile casei. Spațiile comune ale casei (bucătărie, baie) trebuie să fie bine aerisite!
  • Dacă este posibil, țineți legătura telefonic cu medicul de familie și informați-l asupra evoluției tuturor membrilor familiei.
  • Sunați la numărul unic de urgență 112 în cazul în care apare cel puțin unul din următoarele simptome: tuse, febră, dificultăți la respirație, durere în gât – și acoperiți-vă rapid nasul și gura cu o mască de protecție.
  • De asemenea, persoanele se pot informa cu privire la noul coronavirus la TELVERDE 0800 800 358. TELVERDE este pentru informare, nu pentru urgențe.

Sursa: fiipregatit.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal