Atentionare InfoCons înainte de Florii : La ce trebuie să fim atenți când cumpărăm pește și produse din pește ?

Peste si Produse din peste InfoCons Protectia Consumatorilor Protectia Consumatorului

De Florii, consumatorii care țin post au dezlegare la pește, astfel că mulți dintre aceștia vor prepara în această zi mâcăruri și gustări care conțin pește. V-ați gândit, însă, La ce trebuie să fie atenți consumatorii când achiziționează pește sau produse din pește înainte de Florii?  InfoCons  Organizație de Protecția Consumatorilor vine în sprijinul consumatorilor cu câteva informații utile de care aceștia pot ține cont .

Citește și : Din luna ianuarie 2023, consumatorii vor putea returna ambalajele diferitelor produse

Sfaturi pentru achiziționarea peștelui sau produselor din pește :

– Acordați o atenție sporită aspectului peștelui pentru a vă crea o primă opinie asupra gradului de prospețime . Semenele neconformității produselor sunt: suprafața lipicioasă , deshidratată , cu pete de mucegai , gust și miros modificate etc.

– Pentru produsele pescărești care sunt menite a fi comercializate vii (crap , șalău , scrumbie , păstrăv , homari , creveți , crab etc) trebuie să fie prezente semnele de vitalitate . Este interzisă comercializarea peștilor care au murit în bazine sau care nu prezintă semne de viață ori sunt într-o stare de „ agonie ”, prezintă rupture , suprafață a pielii discontinue etc.

– Nu cumpărați pește sau produse din pește , dacă aveți suspiciuni privind gradul de prospetime ;

– Produsele pescărești trebuie păstrate , expuse la o temperatură optima , apropiată de punctul de topire al gheții și trebuie acoperite cu gheață .

– Asigurați-vă că produsele pe care le achiziționați au etichetă , nu cumpărați produse preambalate neetichetate ;

– Solicitați bonul fiscal la achiziționarea peștelui și a produselor din pește , pentru a avea un document justificativ în cazul depunerii unei sesizări ;

Citește și : Restaurantele trebuie să afișeze ingredientele , declarația nutrițională și aditivii pentru preparate

– Pentru produsele pescărești care sunt preparate – fileuri , rondele , trunchiuri de pește etc., atenția trebuie îndreptată către culoarea , fermitatea și mirosul acestora . Produsele pescărești preparate care prezintă un miros și un aspect modificat nu trebuie expuse și comercializate .

– Icrele de pește neprelucrate trebuie să aibă un aspect uniform și o culoare specific specie de pește de la care provin ;

– Nu achiziționați produse pescărești congelate care au un strat gros de gheață ori a căror glazure de gheață este discontinue, netransparentă și cu un aspect murder ;

– Produsele pescărești afumate trebuie să prezinte un aspect uniform, un gust și miros de afumat, dar și o culoare specific .

– Peștele și produsele din pește nu trebuie cumpărate din locuri neautorizate , întrucât comerciantul  nu poate să asigure toate condițiile optime , atât din punctul de vedere al transportului , cât și a modului de depozitare și comercializare .

– Nu cumpărați pește și produse din pește preambalate pe ale căror etichete nu este înscrisă data durabilităţii minimale / data limită de consum sau dacă aceasta este modificată sau depaşită ;

Citeste si : Garanțiile pentru produse cu defecte

Prin scanarea codului de bare a produselor tip conserve de pește cu Aplicația Gratuită InfoCons , ai acces direct pe telefonul mobil la:

  • Afișarea instantă a informațiilor de pe etichetele produselor agroalimentare în limba selectată
    • Ingredientele din produsul scanat
    • Numărul și tipul aditivilor alimentary însoțiți de o descriere explicită;
    • Numărul și tipul alergenilor regăsiți în produl scanat;
    • Valorile nutriționale (cantitatea de sare, zahăr și calorii);
    • Calculator în care se poate insera cantitatea de produs consumată pentru a afla instant cantitatea de sare si zahăr, numărul de calorii precum și activitățile sportive necesare pentru arderea caloriilor (mers, alergare și bicicletă);
  • Posibilitatea de a acorda rating de la 1 la 5 produselor;
  • Salvarea produsului scanat în secțiunea „Produse Salvate”, consumatorii având astfel posibilitatea de a-și crea propria listă de cumpărături, meniul zilnic/ săptămânal, rețete Din secțiunea „Produse Salvate”, printr-o simplă bifare a produselor, consumatorii află numărul total de E-uri, cantitatea totală de zahăr și cantitatea totală de sare. De asemenea, aceștia pot distribui produsele bifate care alcătuiesc lista de cumpărături, meniul zilnic/săptămânal sau retetele cu familia si prietenii.
  • Personalizarea aplicației în funcție de preferințele de consum: număr maxim de E-uri și tipul acestora, cantitatea maximă de sare, cantitatea maximă de zahăr, tipul de alergeni și cantitatea maximă de calorii.
  • Distribuirea produselor scanate cu prietenii și familia.
  • Posibilitatea de a face o sesizare direct din aplicație, prin completarea unui formular simplu, cu câmpuri prestabilite. Astfel, în cazul în care consumatorul întâmpină probleme cu produsul scanat, poate trimite o sesizare direct din Aplicatia InfoCons.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal