În cazul în care aveți un accident în străinătate, se aplică legea țării în care s-a petrecut accidentul.

De aceea, procedura de acordare a despăgubirilor ar putea fi diferită de cea din țara de origine.

Dacă sunteți implicat într-un accident în străinătate:

  • nu părăsiți locul accidentului;
  • vorbiți cu celălalt șofer și, dacă este cazul, chemați serviciile de poliție și/sau urgență;
  • asigurați-vă că obțineți toate informațiile necesare despre cealaltă persoană implicată și despre împrejurările care au dus la producerea accidentului.

Declararea accidentului

Scrieți declarația la locul accidentului.

În mod normal, asiguratorul vă pune la dispoziție un document standard. Unele asociații ale asiguratorilor au elaborat un formular european de constatare a accidentelor. Acesta vă va ajuta să colectați rapid toate informațiile necesare și va facilita soluționarea cererilor de despăgubire.

Dacă nu aveți un formular de constatare sau un formular de asigurare, notați următoarele informații:

data și locul accidentului

– detalii privind eventualele vătămări corporale și daune materiale, informații despre martori (nu uitați să le cereți datele de contact)

datele de contact ale celuilalt conducător auto (nume, adresă, număr de telefon etc.)

– datele de contact ale firmei la care este asigurat celălalt șofer (inclusiv numărul poliței de asigurare)

– date despre celălalt vehicul, inclusiv despre remorcă, dacă este cazul (numărul și țara de înmatriculare, marca și tipul)

– datele de contact ale secției de poliție căreia i s-a raportat accidentul

împrejurările producerii accidentului.

Dacă sunteți de acord, și dumneavoastră și celălalt șofer, cu privire la împrejurările în care s-a produs accidentul, semnați împreună o declarație. Acest lucru va facilita procedurile de acordare a despăgubirilor.

Atenție! Nu vă asumați răspunderea pentru producerea accidentului și nu semnați formularul decât dacă îl înțelegeți în întregime.

Dacă nu cădeți de acord, asiguratorul dumneavoastră va soluționa litigiul cu asiguratorul celuilalt conducător auto. În acest scop, se va baza pe raportul poliției, pe evaluarea daunelor și pe alte informații.

Pentru a vă susține cererea, trebuie să colectați:

  • fotografii
  • declarații ale martorilor și/sau
  • un raport întocmit de poliție.

Trebuie să semnalați accidentul firmei de asigurări, chiar dacă nu doriți să solicitați despăgubiri.

Normele UE garantează un nivel minim de acoperire a răspunderii. Iată sumele minime pentru care sunteți acoperit dacă aveți un accident în altă țară din UE:

pentru vătămări corporale:

  • 1 120 000 de euro/ victimă sau
  • 5 600 000 de euro/ despăgubire (indiferent de numărul de victime)

pentru prejudicii materiale:

  • 1 120 000 de euro/ despăgubire (indiferent de numărul de victime)

Dacă polița dumneavoastră de asigurare este emisă într-o țară în care sumele acoperite sunt mai mari decât plafonul european, veți beneficia de nivelul respectiv de acoperire în toate țările din UE.

În situația în care prejudiciile provocate depășesc valoarea maximă garantată în țara în care a avut loc accidentul, iar polița dumneavoastră nu acoperă nici ea sume mai mari, veți fi nevoit să plătiți diferența.

Sursa : Europa.eu

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercita-le apelând 021 9615!*

*Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal